Att leva efter nya val

Tidigare kunde ni läsa om att jag valt att göra ett val för mig själv som innebär att jag alltid ska placera mig själv i första rum, sluta vara rädd att förlora något och göra fel. Kommer ni inte ihåg inlägget kan ni läsa det här!
 
Det är svårt att lära gamla hundar sittta sägs det. Nog tror jag att det ligger lite sanning i det. Det går inte att bryta alla vanor genom ett val, genom att hålla upp det en vecka eller genom att skriva ett blogginlägg på en okänd blogg. Det gäller att bara inte ta beslutet, utan att också efterleva det tiden efteråt. Det är väl det som är det svåra med nya beslut och nya vaonor?
 
Jag kan ibland komma på mig själv att vilja ramla ned i det välkända hålet med vanor. Jag kan börja sakna något som jag vet inte är bra för mig. Exempelvis kan jag vilja köpa en chipspåse och smälla i mig den på en kvart samtidigt som jag kollar på reprisen av Biggest Loser från 2003. Ni vet sådant som inte är bra för fem öre och som i slutändan inte skänker mig någon lycka alls. Jag vet att de sakerna som jag kan börja sakna enbart kommer innebära mer skada, mer svårighet och mer negativitet.
 
Men varför saknar jag ibland dessa saker då? Kanske är det just för att dessa saker var en stor del av mitt liv tidigare. Dessa saker har en gång i tiden betytt säkerhet, vardag och rutin. Tror jag börjar sakna detta när jag själv står på ostadig mark. Därför känns det extra viktigt nu att göra alla dessa dumma ovanor och tankar som
dyker upp mitt i min osäkerhet medvetna och vifta bort detta. Det är dags att börja leva gott folk!
 

You could read a post here on my blog some days ago about me taking a decision. This decision was that I need to prioritize myself and stop being frightened about taking a wrong turn in life.

Some old and vise person once said that it's hard to teach a new dog new tricks and I think there is some truth in that. To break your old habits it need more than a decision, more then living a new way for one week and more than writing a post on your unknown blog online. Its the decisionmaking that's the easy part, its your way of living after this that's hard!

Sometimes I feel like falling in to the hole of old habits. As an example sometimes I want to buy some snacks and eat it all while watching the rerun of Biggest Loser from 2003. I know that it's not good for me and that this in the end wont give me anything positive. But still i want it.

But why? I think its because all this stuff that i can start missing, once in my life was my way of living. These things was once something secured, something knowed and something that i came out from. I think I miss all this things when my life is bumpy and when I don't know whats happening. That's why i write this today because i think it would be good for me living with my new decision if I said this out loud and maybe all this missing and bad thoughts will disappear. Because its time to start living!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback