Jag har lovat mig själv...

Jag har alltid varit en sådan person som inte klarar av att människor är arga på mig, privat eller personligt. Jag har haft en enorm rädsla att släppa taget och gå vidare i alla de former i mitt tidigare liv. Kan ni förstå hur mycket ångest, svett och tårar det resulterar i? Kan ni förstå hur många mardrömmar och slitna känslor som blir konsekvensen av att alltid försöka vara människor till lags?

Första gången jag kom hem från Egypten så rann bägaren över. Jag fick hat-sms efter hat-sms och överallt var folk arga eller besvikna av att jag inte hann med dem, inte hade råd med att ta fika eller att jag inte var gamla goa och glada jag. Vet ni varför? Jag hade fått nog! Att varannan dag få ett sms om att man är dum, elak eller hatad - vilken inverkan tror ni egentligen det har på en människa?

När jag var i Egypten träffade jag Mido för första gången. Han såg ganska snabbt att jag inte var glad och faktiskt gjorde saker för andra bra mycket hellre än att göra saker för mig själv. Jag tänkte då att han inte förstog och att han bara förstorade upp saker och ting. Men istället hade han så rätt..

Jag blev glad i Egypten och kom snabbt tillbaka till Sverige igen där mitt liv enbart suttit på paus. Återigen frågade människor för mycket utav mig och när jag började säga nej möttes jag av en massa sura miner och elaka SMS. Men jag har känt det - jag har fått nog! Jag vill börja göra saker jag blir glad av och än hur egoistiskt det verkar så skiter jag blanka tusan i hat-sms just nu.

Sen jag tog detta beslut har jag känt mig så lycklig och full av liv. Jag har äntligen hittat tillbaka till mig och jag känner att de vänner jag har förstår mig. Återigen känner jag att jag har den kärleken jag kan ge till båda vänner och familj, den kärleken och energin som spilldes på en massa negativitet förr.


Vad säger jag med detta inlägg? Ingen aning! Men skönt var det att skriva iallafall. Hoppas alla mår bra där ute!

Kommentarer
Postat av: Carola

2012-06-05 @ 14:10:07
Postat av: Ramona

Du är inte ensam om att känna så. Känner också ofta att jag behöver vara folk till lags, det är jobbigt, man kan inte alltid vara alla till lags. Skönt att du mår bättre nu :) sköt om dig, vi ses snart!

2012-06-05 @ 14:27:41
Postat av: Carola

Heja Annica

Man måste vara snäll mot sig själv för att kunna vara snäll på riktigt mot andra. Att ge efter i alla lägen är inte att vara snäll.

2012-06-05 @ 14:33:50
Postat av: Cecilia

Vad starkt av dig Annica. Stå på dig - ta ingen skit. Jag har mått dåligt över att jag inte har spenderat tid med dig eller på att jag är dålig på att höra av mig. Men både jag vet att du finns där om jag behöver och jag hoppas att du vet att jag alltid finns där =)

Postat av: Sofia

Helt rätt säger jag i alla fall Annica!! Varför omge sig av människor som bara tar en massa energi och som dessutom får en att må dålig? Ett mycket bra val för dig själv och där skall du verkligen tänka på dig själv. Du skall inte behöva tänka att du är egoistisk, du gör vad som får dig att må bra och det är VIKTIGAST!

2012-06-05 @ 22:21:21
URL: http://soufih.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast nu är det ju faktiskt så att du inte är helt oskyldig du heller, DU är egentligen den största boven i dramat. Innerst inne vet du nog att det är du som gjort fel. Även om du nu försöker lägga skulden på andra.

2012-06-06 @ 19:15:00
Postat av: Sandra

De va på tiden de! ;P Jag skulle kunna säga vad äre jag sagt sen jag lärde känna dig?! Att du är för snäll mot andra och det skadar mer än vad de gynnar dig. Men man blir väl blind för vad sina vänner säger. Var väl inte så länge sen du påpekade nått sånt för mig där du sagt nått ett antal gånger till mig men som jag inte hörde förns en ny person jag lärde känna sa det.

2012-06-07 @ 16:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback