vaccination 1

Då har liten fått sin första vaccinationen.  Min stora lilla tös. Vi gick till bvc och fick en massa information om smaksensationer och tips på att laga egen mat.  Wow, hon blir verkligen stor på en sekund. Men håller hon gärna helammande ett tag till.  Vi har ju precis börjat få kläm på det! 

Vaccinationen gick bra trots att mest jag satt på helspänn. Jag fick sitta på en stol mitt i rummet med emmy sittandes i mitt knä. Därefter gav två sköterskor en spruta var i ett ben.  Så alltså två stick totalt. Och emmy reagerade inte första sekunderna men oj så ledsen hon blev efter.  Enda platsen som var bra nog var i famnen. Älskade hjärtegryn!


Efter allt sov hon en massa och vi försökte att inte störa henne trots att hon alltid är vaken om natten och att vi försöker prioritera nattsömn före lång dagsömn. Efter timmars sovande vaknade hon och var ledsnare än ledsnaste! Skrek rakt ut och bara grät och grät. Vad maktlös man kände sig. Ingen feber men troligen ont i benen efter vaccinet. Stackars liten.  Blev mycket mys under gårdagen och idag är Emmy precis som alltid.  Vår solskensbebis.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men lilla stackare, jag hoppas det går bra för vår lilla skrutt när han skall vaccineras. Får de feber eller är ledsna vet man iaf vad det beror på och att det går över :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback