2 veckor

Min man har nu varit i Sverige i två veckor. Två underbara veckor och det känns som om vi alltid har bott tillsammans. All den långa tid som vi levde i varsitt land känns som bortblåst. Känns som det aldrig riktigt hänt och att det bara var ett kort fragment i våra liv tillsammans. 
 
Däremot trodde vi båda att det skulle vara lättare att veta vad som skulle göras och kan göras under den första tiden i Sverige men som vanligt ekar det tomt på informationsfronten. Inget hemskickat där vi bor och är skrivna, inget matnyttigt på internet. Ja, ingenting faktiskt. Vi har däremot gjort den obligatoriska flyttanmälan till Sverige och den adress vi nu bor tillsammans på. Genom en sådan flyttanmälan så kommer min man att få ett personnummer som behövs till praktiskt taget allt! Öppna ett bankkonto, personnummer tack! Söka SFI, personnummer tack! Gå till tandläkaren, personnummer tack! Samma visa överallt. Det är bara att vänta. 4 veckor tar det, 3 veckor to go.
 
Min bowlingspelande man. Själv tycker jag att det är ett tråkigt spel. ;-)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg du har :) jag är också gift med en egyptier sedan tre år tillbaka, han har bott i Sverige i två år nu!! Fråga mig om du undrar något 😊

www.haayat.blogg.se

2014-01-08 @ 04:27:44
Postat av: Anonym

Hej!

Jag ska gifta mig med en egyptier och har mycket frågor, kan du kontakta mig på min mail [email protected]

2014-01-22 @ 12:09:18
Postat av: Nathalie

Hej! Intressant blogg du har :) Jag bara undrar hur det fungerade med visum och arbetstillstånd när du jobbade i Egypten? Hjälpte hotellet dig att fixa sånt eller jobbade du olagligt? Tacksam för svar! :)

2014-02-03 @ 13:52:10
Postat av: Anonym

Hej!
Har några frågor till dig, skulle du kunna skicka iväg ett mail till mig?
Vänliga Hälsningar

2014-03-03 @ 00:06:14
Postat av: Kristina

Hejsan ! Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för lite frågor för känner mig helt vilsen, ska gå igenom se du gått igenom men förstår inte riktigt kraven osv och vad som kommer att hända o hur de skulle gå till. Skulle va jätte tacksam om du kunde hjälpa mig
Med vänlig hälsning, kristina

2014-11-17 @ 02:34:56
Postat av: Kristina

Hejsan ! Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för lite frågor för känner mig helt vilsen, ska gå igenom se du gått igenom men förstår inte riktigt kraven osv och vad som kommer att hända o hur de skulle gå till. Skulle va jätte tacksam om du kunde hjälpa mig
Med vänlig hälsning, kristina

2014-11-17 @ 02:34:57
Postat av: Louise Gylling

Snälla snälla Annica!
Kan vi komma i kontakt på något sätt???
Att jag hittade dig och din berättelse känns som från himlen sänt!

Och ingav mig hopp!
Mvh Louise

Svar: Har mailat dig ☺
Annica

2015-04-19 @ 12:28:08
Postat av: Annelie

Hej Annica!
Grattis till man & barn. Fint att följa dig på bloggen. Jag skulle bli jätteglad om du kan maila mig, jag har lite frågor om att bjuda in en egyptisk man till Sverige.

2016-01-16 @ 14:47:37
Postat av: Anonym

Hej jag har fått ett jobb erbjudande i Egypten och såg att du bott där ett tag. Hur är det aträning bo där som svensk? Kvinna? Mvh
[email protected]

2016-03-16 @ 14:40:38
Postat av: Anonym

Hej jag har fått ett jobb erbjudande i Egypten och såg att du bott där ett tag. Hur är det aträning bo där som svensk? Kvinna? Mvh
[email protected]

2016-03-16 @ 14:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback