Ledig dag

Äntligen en ledig dag efter helgens arbetspass. Lite kvar nu fram till det är dags för mig att vara hemma, fixa och dona och bara ta hand om mig själv.

Idag smög jag och maken ner till stan för att införskaffa oss en fotboll och titta på lite presenter. Äntligen en dag då det inte bara störtregnar här i Umeå. Så vi strosade runt lite, intog en lunch på Umeås foodcourt (eller vad det nu heter) och hamnade sedan där några från Sverigedemokraterna höll tal. Flaggor, motdemonstration och någon människa som stod där längst fram och försökte tala till folkets ryggar. Det glädjer mig långt in i själen att det finns så många fantastiska människor som står upp för det solidariska Sverige som jag anser mig tillhöra. Det är iallafall det Sverige jag vill föda vårat barn in i och lära att vi är alla unika och lika mycket värda. I valet nu i september så hoppas jag att fler med mig röstar för ett solidariskt Sverige, röstar för en person som ökar tryggheten i samhället och ser till människornas behov.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback