Att äta bär

Jag börjar i regel varje morgon med en bärsmoothie/yoghurt. Dels för att det är gott och dels för att jag faktiskt inte gillar att äta några större grejer på morgonen. Egentligen blir jag nöjd om jag får min kaffekopp och läsa några bloggar innan dagens besyr går igång. Men det är inte direkt hälsosamt, så smooties har blivit en bra sak att engagera sig i under morgontimmen.
 
Som säkert många redan vet blir man friskare av bär. Forskning har visat att ifall du äter tre eller fler portioner bär (jordgubbar eller blåbär) per vecka så reducerar du risken att drabbas av hjärtattack upp till en tredjedel. Att äta en ynka portion jordgubbar tre gånger i veckan är verkligen ingenting som är svårt. Så varför inte rädda sitt hjärta och njuta av bären?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhhh det ser då väldigt gott ut!!!

2013-05-06 @ 17:15:49
Postat av: Ramona

Brukar också äta smoothies, enkelt och mkt gott! :) men nu för tiden bör man ju KOKA bären vilket inte är någon höjdare ju...

2013-05-06 @ 18:59:06
Postat av: Sofia

Då borde minsann våra hjärtan vara friska och krya ;) Bra att du dricker smoothies, det är lätt att få i sig och smakar gott :)

Postat av: DIANA ÖSTERBERG

gott!

2013-05-07 @ 11:54:14
URL: http://dianaosterberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback