The Northern Lights

Har nu spenderat en helg hos min mamma. Jag har stickat, sett skräckfilm och ätit mammas goda mat. Detta har säkert resulterat i några extra kilo och en hög mardrömmar om spöken. Är tydligen inte lika hårdhudad som jag var när jag åkte till Egypten. För vi ser alltid skräckfilmer och aldrig har jag haft en mardröm av dem. Men nu under två nätter så har jag varit i kontakt med spöken i mina drömmar. Kanske är det dags att se något mer glatt innan jag kryper till sängs?
 
Såhär bra fotar man natthimlen med min Sony Ericsson Xperia Arc.
 
Igår var vi ute under kvällen och hela himlen var full av norrsken. Va underbart det var. Klar himmel, perfekt måne och stjärnklart med en flod av norrsken som spreds över himlen. Det får en verkligen att känna att vi har det väldigt vackert här. När jag åkte hem från mitt jobb efter ett kvällspass satt jag ofta i bussen och tittade ut på himlen. Då såg man alltid några stjärnfall på den fantastiska stjärnhimlen i öknen. Här får jag däremot möjligheten att se norrsken, något som jag inte sett på många år.

 
I have spend my weekend at my mums in the small society Mellansel in the middle of nowhere. I have done knitwear, seen horror-movies and eaten my mums fabulous food. I guess the results of this weekend has been a few extra kilo and some nightmares about ghosts. We always had horror-night when I'm here and before my time in Egypt I was never afraid. But now it is totally different. Maybe i should watch something more happy before I go to bed in night?
 
Yesterday we went out and the whole sky was full of the northern lights. It is so beautiful! The sky was clear, the moon was perfect and the stars was shining and in the middle of all of that there was a stream of this green light floating over the sky. For someone who never really seen it it is hard to explain how beautiful it is. If its really quiet you can hear the lights floating over the sky. It is amazing!
 
After my evening shift in Egypt I enjoyed to sit by the window in the bus and look out. I always saw shooting starts on the beautiful night sky in the desert. And here in Sweden I had the opportunity to see another beauty of the nature - the northern lights. I'm lucky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback