morgontaggen.

Innan jag flyttade till Egypten så var jag ett tränings- och viktnedgångs- freak. Jag kunde räkna kaloriinnehåll som om det vore det lättaste i världen. Min gamla mattelärare Hans hade nog blivit.både förvånad och förbryllad. "Lilla Annica som hatade matte i skolan har äntligen börjat se anledningen till plus och minus" hade han nog sagt..

sen flyttade jag till lilla maghagha och räkna kalorier blev helt plötsligt mycket svårare. Jag ville inte ens tänka på antalet när vi satt där mitt i natten och åt friterad kyckling och majonnäs. Den joggingrutin jag hade varje morgon var också bortblåst. Jag hade inte längre möjligheten att bege mig ut i spåret.

Nu när vi bor i Hurghada är allt lite annorlunda. Att jag är ute är inte konstigt, att jag är europée är inte heller något exotiskt längre. Jag kan jogga, röra mig och försöka tänka på vad jag äter. Det enda som stoppar mig här är mentaliteten hos egyptiska män. Alla kvinnor som någongång rest till Egypten vet nog vad jag syftar på. Jag syftar på alla män som står och ropar, visslar, pratar och glor på dig för att du bara råkar vara en människa med bröst. Men med Spotify på hög volym i öronen så har jag äntligen hittat tillbaka till lite träningsglädje.



Såhär såg det ut i morse. Jag börjar dagen med att ladda upp med svart kaffe och en vit katt på magen, innan jag beger mig ut i solen. Man blir ju ganska bortskämd med att jogga längs med röda havets kant. Utsikten och vinden gör allt lite lättare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback