Hulken, Grinchen och jag!

Det är inte bara min kroppsform och hy som gjort uppror sen jag flyttade till Egypten. Mitt hår törstar efter en klippning och färgen ska vi inte ens prata om! Topparna har varit vita, mitten gul och utväxten askblond. Det har varit allt annat än snyggt! Så för någon dag sedan bestämde jag mig för att försöka matcha min utväxt för att sedan bli blond igen när mina fötter kommer på svensk mark.

Vi hittade en askblond färg inne på en liten affär bortom alla turister. Det jag inte märkte innan jag började kleta med färgen var att man inte får med något annat än färgen. Ingen applikator, ingen borste att ta färgen med, ingenting! Så jag skrapade fram en liten plastbunke och en avbruten stekspade, sedan var jag igång. Såhär i efterhand skulle jag ha låtit bli att färga håret. Vitt, gult och brunblond var då bra mycket bättre än att bli trio med Grinchen och Hulken. Mitt hår är grönt! Inte "låt oss rädda världen"-grön, snarare "om jag lägger mig ner i gräset så syns jag inte"-grön. Så huskurer och annan hokuspokus som eliminerar gröna toner är varmt välkommet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback