Förlängd semester

Då har egentligen sista dagen på min semester kommit. Vädret har varit skit och jag har inte gjort något nyttigt på en hel vecka. Så det kan gå va? Jag har vaknat försent varje dag, tagit en powerwalk/jogging och sedan suttit hemma som ett fån, väntandes på Mido. Trodde de tråkiga dagarna var över nu då jag egentligen skulle börja jobba igen imorgon. Men då ringer jobbet och säger att jag kommer ha ytterligare semester till den 5de eller 7de februari. Så ytterligare en veckas tråkigt väntar!




Våra bästa vänner här: Sarah och Hitham lämnar Hurghada ikväll för någon vecka i Cairo och flyttar sedan vidare till Tyskland. Känns riktigt tråkigt då det är det enda paret vi verkligen umgås med. Nästan varje kväll sitter vi någonstans och surrar. Kommer bli tomt utan dem.

Men så är det här i Hurghada. Alla träffar någon, gifter sig och försvinner ut i världen. Jag har alltid sett universitetet som en hållplats där människor bara är en kort stund i sitt liv, tills de beger sig ut i landet i jakten på arbete. Hurghada är så gott som samma sak..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback