Resdag!

Dags att resa snart om några timmar. Känns skönt att jag börjar min resa ganska mjukt med flyg och boende på arlanda. Imorgon kommer jag bege mig till Paris och sedan till varma Cairo och min kärlek.
 
Tänka sig hur livet ter sig ibland. Jag hade aldrig för något år sedan trott att jag skulle bli kär utomlands, mindre flytta dit och göra allt som har gjorts på sistone. Jag hade redan tidigt stora tankar och drömmar om mitt liv och det kan kort och gott beskrivas som IKEA, universitetutbildning, familj och filmmys i soffan. Istället har mitt liv nu under en period mer beskrivits som resa, värme, kulturkrock, kommunikationsproblem och en himla massa underbara känslor!
 
once upon a time..
 
Men jag är stolt att jag orkat mig igenom hela denna period. För ni ska veta att det har varit en jobbig tid sedan Mars, både för mig och Mido. Men vi kämpar på och håller ihop. Better days are coming.
 
Nu ska det sista packas och sedan får jag ta och väga väskan på min våg jag har hemma. Tänker aldrig mer betala dyröres övervikt som jag gjorde när jag flög hem. Norwegian är ganska kinkig på sådant. Just for your information!
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Maria

"Istället har mitt liv nu under en period mer beskrivits som resa, värme, kulturkrock, kommunikationsproblem och en himla massa underbara känslor!" - du tog orden ur min mun hur det känns :-)

2013-08-31 @ 13:00:00
Postat av: Ramona

Så glad för din skull att du äntligen kommer iväg, trots alla motgångar! Ha det underbart nu! :) Kram!

2013-08-31 @ 17:54:45
Postat av: Sandra

Råkade bara hitta av din blogg bara sådär. Och gud vad jag känner igen mig i ALLT. Allt med att åka hem och fixa alla papper, komma tillbaka, jobba i Hurghada, försöka spara pengar. Men sen åka hem igen när första revolutionen kom. Men nu är vi alla i Sverige, bor i lägenhet med 1 barn. Det är jobbigt och svårt på vägen och det känns som kämpandet aldrig tar slut. Men det släpper och nu börjar det faktiskt kännas alldeles alldeles underbart igen.

2013-09-13 @ 12:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback