Going to Egypt.

För en tid sedan hade jag bokat och betalt en resa till Egypten med Apollo. Flyg till sthlm och lyxen med boende på arlanda väntade mig och allt vart klart. Helt plötsligt ställs alla flyg till Egypten in och där står jag med en natts boende på arlanda, flyg med sas från Umeå och med papper som är översatta med "bäst före"-datum. Vad gör man?
 
Igår bokade jag en ny flygresa ner. Jag ska inte bara till Cairo utan mellanlanda i Paris baby! PARIIS! Ja, kommer väl inte se något men har jag tur så kan jag kanske se något spännande utanför fönstren och äta baugetter på flygplatsen de fem timmarna jag ska sitta där lugnt och stilla.
 
 
Så nu händer det verkligen och jag känner mig lycklig i hela kroppen! Jag flyger till Egypten med alla mina papper klara och betalda. Myndigheterna är öppna och jag får möjligheten att ta ett stort steg i mitt och Midos förhållande.

Självklart är jag nervös över läget i Egypten. Över demonstrationer, möta militären och den icke befintliga turismen just nu. Men det kommer gå bra och jag tror att jag kommer ha min bästa resa någonsin denna gång. Nu är det mycket som måste packas och planeras för snart åker jag. Snart snart snart.
 
Frågan är, vem kommer jag tillbaka som?
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Karasüleymanoğlu

Har en känsla om att du kommer hem som mrs Mido:-) så roligt och glad för din skull. Härligt att allt papper arbete är klart. Så ni kan börja leva livet tillsammans:-)

2013-08-28 @ 10:59:32
Postat av: Yasmin

Hej! Halkade in på din blogg och inser att vi förmodligen ska göra samma sak. Ska också gifta mig i Egypten i allt kaos som är och sker. När åker du ner? Jag ska åka ner 1 oktober. Maila mig gärna , förstår din oro med i stort sett allt. Hoppas att allt går vägen

2013-08-28 @ 12:39:23
Postat av: Ann

Good Luck baby!

HA en underbar resa, fixa papperna (äntligen) och ha det gott i Hurghada sen!

Vi missar varandra men träffs nog snart ändå!

Kram på er båda!

<3 Ann

2013-08-28 @ 14:51:50
Postat av: Ramona

Såå glad för din skull att du äntligen kommer iväg! :D ta det försiktigt, vill ha dig hel när du komemr hem igen :)

2013-08-28 @ 16:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback