Ni kan skratta åt mig när Zombiesarna är här.

Jag överlevde. Vilse i de djupa skogarna på stadsliden sprang jag för mitt liv. Ensam, i djupsnö och med blöta sockar. Jag hittade ett sjukhus med en del nödvändiga saker som kan komma till hands nu när apokalypsen är nära. Jag har blivit jagad med döden flåsande i nacken. Men jag sprang, tittade inte tillbaka och överlevde!
 
Detta är en liten sammanfattning av min joggingrunda idag. Testade på en ny sväng vilket var allt annat
än trevligt. In i den djupa skogen vid stadsliden tog jag mig och det var nästintill omöjligt att springa på vissa ställen. Det fanns lössnö, vattenbäckar och annat jobbigt att plumsa i vilket saktade ner mig och gav mig panik. Tillsammans med mig i skogen hade jag både Britney spears och radio-operatören från basecamp.
 
Jag har nämligen börjat använda mig av en ny app som är helt fantastisk! Runkeeper, Runtastics och allt vad de heter kan slänga sig i väggen för här kommer spring-appen för 2013 - Zombies, RUN! Som tidigare nämnt sökte jag inspiration och motivation till att börja jogga igen och denna app har faktiskt fått mig att vilja ta mig ut i spåren igen och igen och igen.
 
Vad går appen ut på då? Under ditt första mission störtar en helikoper som du befinner dig i på osäker mark. Du får kontakt med en radio-operatör som guidar dig genom terrängen för att hitta till base-camp. Det gäller att springa så att Zombiesarna inte tar dig! Det är kanske ingen app för den lättskrämda då jag själv kände mitt hjärta rusa lite extra när rösten i mitt öra skriker "Zombies, 100 meters after you. KEEP RUNNING!" "Zombies, 92 meters from you". Tro mig, är det något som får mig att älga mig fram i spåret så är det rädslan att bli uppäten av zombies!

Sprang gjorde jag iallafall, tog mig till basecamp och blev insläppt där. Nu är jag känd som Runner5, basecamps nya ansikte och springare. Tillsammans med denna app kommer jag göra mig redo för inte bara blodomloppen, utan även till den dag då zombiesarna kommer.
 
I will kick the zombies ass!

Kommentarer
Postat av: ramona

Haha måste testa den! :D

2013-04-28 @ 16:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback