Motivationshöjare, någon?

Precis varit ute på en runda runt kära Höglandssjön i Örnsköldsvik. Dock gick det sämre än sämst och jag måste verkligen finna någon motivationshöjare för att få igång mig inför blodomloppet som har startskott snart. Med vad ökar motivationen att träna?
 
 
Förra sommaren efter en löprunda.
Kanske har jag några egna tips att ge mig själv såhär ett år senare?
 
 
Nya träningskläder?
Helt klart en motivationshöjare! Har sedan jag kommit hem sökt med ljus och lykta efter ett par nya löpskor men de jag vill ha är självklart slutsålda överallt! Sådär sprack ju min första motivationshöjare.
 
En härlig träningsrunda?
Jag har inte hittat den perfekta rundan hemma i Umeå ännu. Bor inne i stan och att jogga bland rödljus har aldrig varit min grej. Men jag söker vidare.
 
Tävlings-Träningskompis?
Jag älskar att tävla mot andra. Det kan vara i löpspåret, på gymmet, på promenaden med hunden. Det spelar ingen roll. Jag vill vara bäst, I ALLT! Jag vill och ska ligga etta. Denna tävling behöver inte vara uttalad utan ibland väljer jag ut mina icket-ont vetande offer som i sin tur alltid kommer sist! Men just nu är det ensamt, både i löpspår och bland vännerna.
 
Bättre resultat?
Vem vill inte ge extra krut på träningen när man ser sina resultat bli bättre, kläderna större och kroppen får en annan hållning? Men när man inte befinner sig där än är det svårt att höja motivationen med en tanke på att det i framtiden lär bli bättre. Resultat = motivationshöjare. Botten = F#ck this!
 

Har ni några träningstips, motivationshöjare eller annan information att dela med er av? Tveka inte att skriva en kommentar.

Kommentarer
Postat av: Moa Löwinger

Sv: Tackar! :)

Postat av: Sofie

Hallå!! Kom å spring med mig ;-D

2013-04-26 @ 12:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback