Denna längtan.

Vi människor här i Sverige är ju ganska roliga ändå. Eller nu kanske jag inte ska generalisera och dra alla över samma kant. Jag kanske bör inringa mig på människor i norrland är ganska roliga, eller människor i Örnsköldsvik är ganska roliga, eller mina vänner på Facebook är ganska roliga ändå. För det är ju ett himla tjat om detta med vår. Nu har snön dalat ner över både Örnsköldsvik och Umeå och överallt är det chockade människor. "Men såhär mycket snö ska det inte komma i April". Men nu måste jag ju erkänna att det är faktiskt samma visa varje år.
 
Maj förra året.
 
Förra året i maj var jag på väg till min andra resa till Egypten. Minns att det började snöa på min resdag ner till Stockholm och då skallade den välkända klagan vid denna årstid: "men när kommer våren då?". Idag virvlar snön ner och det är faktiskt bara april. Så om vi ska tro på min blogg angående vädret så kan vi lungt konstatera att vi får tålmodigt vänta lite till.
 
På väg mot Umeå idag - snön virvlar runt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback