Att sakna någon.

Då sitter man här ensam hemma efter en hel helg med en massa skoj. Det har varit Spex och sedan har tjejerna mina varit här och hälsat på igår. Det har verkligen varit en toppenhelg och solen har lyst och värmen försöker slå sig in här i norrland. Men nu är alla hemma och livet återgår  till vad det var innan helgens bravader drog igång.
 
Vardagen, den fruktade vardagen. Ibland önskar jag att någon skulle förstå hur det känns att ständigt sakna någon. Mina kompisar går hem till sina sambos, alternativt har ständig kontakt med "the special one" över telefon, söta små sms eller ett samtal här och var. Istället sitter jag klistrad till en dator och hoppas att internet ska vara så pass starkt att jag faktiskt kan skypea med webbcameran på.
 
Jag önskar att även jag kunde få mysa upp i soffan en söndagkväll iförd mjukisbyxor och titta på någon film tillsammans med min kärlek. Eller kunna planera att gå ut och äta och njuta av varandras sällskap, att inte ha flera 1000tals mil ifrån varandra. Att kunna se fram emot en film som snart kommer på bio och planera att gå och se den eller varför inte kunna överraska varandra med en romantisk middag hemma för två.
 
Men nä, mitt liv ser helt annorlunda ut. För mig handlar istället vardagen just nu om visum, skype, önskan, längtan, problem, internet, avstånd och saknad.
 

Kommentarer
Postat av: Ramona

Förstår att det måste vara väldigt jobbigt att vara så långt ifrån varandra! Jag som tycker det är nog jobbigt när jag är i Umeå och Hans i Övik. Då är ju det ingenting om man jämför med hur ni har det. Håller tummarna för att ni snart kan ses igen och mysa ner er framför en film i soffan tillsammans :)

Postat av: Jenny Karasüleymanoğlu

Jag förstår precis vad du går igenom...är så fruktansvärt jobbig tid, man kan inte göra nå heller för att den ska gå fortare. Man får göra som du gör, telefon, sms och skype. Men det är inte samma, man vill ju kunna krama om den personen man älskar 24 tim/dygn och bara mysa. Men snart så är han här:-)

2013-04-21 @ 21:06:01
Postat av: Lilja

Vilken intressant blogg. Tror du bestämt fått en läsare till :)

Svar: Va kul! Välkommen!
Annica

2013-04-22 @ 16:58:53
URL: http://liljasmening.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback