party-people

Andra dagen jag var här i denna lilla stad överraskades jag av att det skulle ställas till med partaj, Klockan var mycket, jag ville sova men helt från ingenstans kommer alla mammor, fastrar, mostrar, kusiner och barn och ett gäng högtalare. Här skulle det inte sovas utan här skulle det firas istället.
 
Som jag skrev i förra inlägget så kan de verkligen röra på höfterna här, vilket inte ligger i mitt förfogande. Trots det skulle jag bums vara uppe och dansa. Så jag bjuder här på en del bilder på stela mig och höftryckande egyptier. och en massa andra bilder!
 

Jag och Navine.Hur gullig tjej som helst. Vi kan inte
prata med varandra men försöker så gott det går. Hon håller
just nu på att öppna en förskola här.


Jag och Midos mamma och lillasyster.


Jag och Midos mostrar + en sovande kusin


Skulle kunna tro att detta är en familj (+ lilla mig förstås). Mamman
var superhärlig. Hon utstrålar älskvärt mycket Girlpower.




Sitta och klappa händerna och lyssna på när 
de sjöng var mer min melodi. Men vad vore en
egyptisk fest utan dans?





Såhär obekväm såg jag ut när det var min tur att
entra dansgolvet.









Midos mamma, Mido, lillasyster, jag och en kusin




 
Mest bilder på mig och en massa människor. Men nu har ni iallafall sett en del av de jag "umgås" med här. Ingen pratar visserligen engelska.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tyckte du de va kallt? Du har ju ett ton lager kläder på dig!

Svar: Haha. kallt var det inte. Och har bara ett linne på mig och ovanför det en genomskinlig Tshirt. En kjol och ärmarna du ser är mina fejkärmar. De var så nya där att jag inte kunde dra upp dem så fick ha sjalen för att försöka dölja glipan mellan tshirten och ärmen.. Ville ha mina vanliga kläder men svart var inte lämpligt när det var fest. Jag som gillar svart....
Annica

2012-09-05 @ 17:12:20
Postat av: Ramona

Haha härligt med dans! ;) men vad synd att dom inte pratar engelska!

2012-09-05 @ 17:18:49
Postat av: Ann

Hihi men dom andra har ju svart???

Svar: Ja. Motsägelsefullt land detta!
Annica

2012-09-05 @ 18:21:26
Postat av: Sofia

Vad roligt!! Lite annat än en svennebanan välkomst :)

Postat av: Annie

Visst är de jobbigt då alla andra kan röra på höfterna utom en själv. Alltid lika jobbigt att stå stel som en pinne när alla andra kan dansa "på riktigt" ;)

Svar: Oja! Nästan så man vill stänga in sig och öva lite inför nästa gång!
Annica

2012-09-06 @ 08:43:11
URL: http://anniel.blogg.se
Postat av: Carro

Vad roligt att se lite bilder. Hoppas du har det bra:-),
ser så ut iaf ;-)

2012-09-06 @ 21:15:46
Postat av: Kristina

Gu vilka fina bilder och trevlig blogg! Jag har också pojkvän från ett annat land! Spännande med en annan kultur:) nu har jag inte hunnit bläddra så mycket i din blogg, men hur går era religioner ihop? Är han muslim och du kristen? har någon av er konverterat? Kram på dig!

2012-09-07 @ 18:09:31
URL: http://xos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback