Children City




Igårkväll var det öppningsdags för Navines förskola Children City. Det började strax efter åtta och när jag och Mido kom var det full fart. Man visste att man hade kommit rätt. Först och främst hängde det ljusslingor över hela huset och i trappuppgången stod stolar uppställda på rad. När vi kom till deras dörr serverades det dricka och chokladbitar som smakade mycket som kexchoklad. Sen var buset i full gång. Här var det barn så det stod härliga till och säkert dubbelt så många vuxna. Man kunde knappt röra sig där inne.
 




Här hamnade dockan mamma!

Sen dånade musiken på högsta volym innefrån Navines nya kontor. Ja, jag skulle säkert kalla festen ett urspårat födelsedagskalas. Antar att alla hade skitkul och ofta hörde man glasflaskorna krasha mot golvet, barnen sprang omkring och folk tjoade och tjimmade. 
 
Så fort jag kom skulle alla hejja och pussas, visa mig runt och ge mig sina chokladbitar man fick vid entren. Slutade att jag gick med händerna fulla med godis och när ingen såg så passade jag på att smuggla dem till de förbispringande barnen. Det var en trevlig kväll, helt klart.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback