I need to know... everything!

Jag ska lära mig allt. Jag säkert kan klassas till vetgirigast i staden här i norrland och allt ska läsas minst fyra gånger, sedan ska det googlas och läsas lite till. Efter det är det dags att diskutera, dissekera och argumentera innan jag har valt min åsikt om saker och ting.

Just nu försöker jag läsa på om Islam och allt vad denna religion innebär. Det är svårt då man sedan barnsben har blivit matad av media av en mörk, hotfull och förtryckande bild av denna religion. Försöker nu däremot läsa mina böcker med öppna ögon för att lära mig något nytt och kanske någonstans på vägen få en större förståelse. Islam är ju trots allt den näst största religionen i världen och den religion som ökar kraftigast i anhängarantal enligt idiotsäkra wikipedia.


Ska försöka sammanfatta ett längre inlägg när jag läst klart min första bok - Women in Islam. Kanske kan vi slutligen se skillnad på religionen och kulturen för en gångs skull?



I want to know everything. I guess I could call myself a "need-to-knower" and I really love to read everything many times, Google somethings up and then read a little more. After that I want to discuss, look into and argue about everything before I can make up my mind about something.

Right now I'm reading about Islam and what this religion is all about. I think it's kind of hard to read it because since i was a young girl the Swedish media have fed me with dark and bad thoughts about this religion. But now I'm trying to look at it in a new way with new eyes. Because somewhere I'm having a hard time to really believing that the second largest religion in the world (and still heavily growing) can be bad.

After I'm done reading my first book - Women in Islam, i will try to make a sum up about what i read. Maybe all our eyes can be opened and finally we could see what is a culture and what is a religion.

Kommentarer
Postat av: S a n n a W i d m a n

Fin blogg! :)

sv: Tack, jag har använt mig av Mavala(candy floss), Isadora(mellow yellow)samt depend (art liner)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback