Is mine really yours?

Vart ska jag börja? Sitter här på jobbet i all fundering kring olika sociala spel, eller ska jag kalla det social tävlingar denna gång? Tävling är kanske ett bättre ord eftersom det ökar på känslan av att någon ligger först och någon eats the dust.
 
Vem kom på vad först? I min värld spelar sådant inte någon större roll. Mina tankar är allas tankar att dela, fundera och diskutera kring. Det är väl lite det hela min blogg går ut på? Jag sitter här framför min skärm och skriver ut mina tankar om ett visst ämne och hoppas på någon reaktion från er läsare. Men måste medge att ni läsare inte gärna delar med er av reaktioner. Men är man tyst så håller man väl med?
 
Dock tror jag det är vanligt att människor ofta ser livet som en tävling. Den som har bäst arbete, mest tränad, snyggast, vet mest om något eller har bäst idéer är den som vinner. Eller hur var det nu? Den som är mest positiv, har renast tankar eller var först med att hitta den där häftiga videon på YouTube är den som vinner. Så var det inte riktigt heller...
 
Är det viktigt att vara först och sätta sitt Copyright märke överallt? Du är aldrig ensam om dina tankar och du påverkas hela tiden av de människor du umgås med och de texter du läser. Detta är inte något som är dåligt, utan det är tvärtom någonting bra! Vi får möjlighet att plocka ut saker vi håller med om och lämna kvar sådant som är totalt nonsens i våran värld. Vi har möjlighet att få mycket goda tankar och idéer från det som är omkring oss och möter du en like så är det väl bara att utbrista "Fy, vad vi är smart!".

Sitter på jobbet så brist på bilder. Detta var min vägg i min förra lägenhet.
Bilden är gammal och tyvär har jag skrivit på den.
Men citatet som är "äntligen på plats" talar väl för sig själv?
 

Where to begin? Im at work and feeling a little bit filled up with thoughts about how we people interact with eachother in a social way. I would like to call it a game but somehow I feel like I need to call it a competition right now because that just make the feeling of someone winning and that someone is eating the dust behind them so much stronger.
 
Who was first? In my world I dont care, at all! I'm sorry, but for me it doesn't matter! My thoughts is your thoughts to share, discuss and think about if you like to. Somehow I think that's the point with blogging. I share my thoughts with you and you have the opportunity to give me your reaction. But I have to admit, you are terrible to leave comments! But if you don't say anything, you agreeing. Right?
 
I think it's very common for people to see life as a competition. The person with the best job, that are the most atlethic, have a lot of knowledge or great ideas wins! or?
 
Is it that important for people to put a copyrightstamp of everything you do? You are never alone in anything and you are constantly being influenced by other people around you and by things you read. This isn't a bad thing! this gives us the opportunity to get mor knowledge and dismiss all the thougts that we cant agree on. And if you have the privilege to find someone who have the same thoughts as you, just say: "Oh my, We are so smart!"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så du skulle kanske ha uttryckt dig mer så (Fy fan va VI är smart)än som du gjorde.

Svar: Right back at ya! ;) Sen var mitt svar till dig mer ett skämt. Som om det finns något som kallas Annica-power? Nja, tyvär (inte än... O:) )
Annica

2012-06-30 @ 19:54:38
Postat av: emma ♥

sv: haha absolut! :)

fin blogg förresten ;)

Postat av: SANDRA DAGH

Gå gärna in på min blogg & svara på frågan i det senaste inlägget! xoxo

2012-07-01 @ 10:21:11
URL: http://sandrastyles.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback