Day 7 - My dreamwedding

Oj Oj, dagens inlägg har fått tagit tid idag. Jag har sedan jag var riktigt ung drömt och fantiserat om mitt bröllop och nu när jag äntligen skulle skriva om det var det svårt att försöka hitta bilder som matchade min fantasi. Men jag försökte iallafall och trots att det inte är helt korrekt med mina tankar så är det iallafall ganska nära.
 
Jag vill ha ett vackert och magiskt vinterbröllop med gnistrande snö och sagolika snöflingor. Rent realistiskt kan vi fråga oss själva hur många sådana dagar på året det finns och egentligen kan vi nog räkna dem på en hand. Men just en sådan dag kommer jag pricka in. Jag kommer ha en otroligt vacker klänning och gärna med långt släp. Alla prinsessor har flera meter släp och på min bröllopsdag är iallafall jag prinsessa. Eftersom det är vinter kommer jag även att ha en vit cape med vit fejkpäls. I pälsen ska det även finnas lite glittertrådar så jag gnistrar ikapp med snön.
 
Vid själva bröllopet ska min blivande man stå längst fram och låten You raise me up kommer att spelas. Tillslut ska jag gå in tillsammans med min pappa förstås. Sedan kommer vi lämna bröllopet i en riktig gammal bil. Någonstans under mitt bröllop ska jag även få plats med vackra vita påfåglar som måste ett av de vackraste djuren på denna jord.
 
Sedan vill jag inte avlägga standardfraserna "tills döden skiljer oss åt"-tjafset. Nä, Som Tim Burton-fan som jag är kommer såklart lite av hans storhet få ta sig in på mitt bröllop. Istället kommer vi säga:

With this hand I will lift your sorrows.
Your cup will never be empty, for I will be your wine.
With this candle, I will light your way into darkness.
With this ring, I ask you to be mine.
 
Alla vet att bröllopet är för bruden och så kommer det vara i mitt fall. Hela mitt bröllop är planerat in i minsta detalj och ska något ändras så måste mannen komma upp med riktigt bra idéer, annars är det kört och han får gifta sig efter mina önskemål.
 

It took a very long time to get this post for the blog ready. Since I was a young girl i dreamt about my big wedding and finding the pictures to show how I think was hard. They are not spot on but I think you can get the idea from them.

I want a magical winter wonderland wedding with snow that sparkle and snowflakes from a fairytale. Sure, in real life we dont have much of these days in the winter but I know that I will pick just the right date for my wedding and the weather will be spectacular. I'm going to have a lovely white dress and because it will be winter when I get married I have to wear a beautiful (fake)fur cape and look kind of a winter white little redriding-hood.
At the wedding my husband-to-be will be placed in front of the place (wherever we are) and the song You raise me up will start. After a while my dad and I will enter the room and he will walk in the aisle with me and "give my had away" so to speak. Somewhere under my wedding I'm going to have white peacocks too, because they are one of the most beautiful animals in the world.

And I will skip all that "til death do us apart"-crap. Instead (as the Tim Burton-fan I am) I'm going to say the vows from Corpse Bride.

With this hand I will lift your sorrows.
Your cup will never be empty, for I will be your wine.
With this candle, I will light your way into darkness.
With this ring, I ask you to be mine.

Everybody knows the wedding are for the bride, right? And if my husband-to-be will come and tell me that i wont have that or say that, then he need to have a really good idea about what we going to do instead. Because this was and is my dream since I was a young girl. Don't mess around with it!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Måste ju säga att de faktiskt var mycke bättre ordbajs de där än de vanliga döden skiljer er åt.

2012-07-02 @ 20:15:59
Postat av: Sandra

btw stackars karl! ;P

2012-07-02 @ 20:18:12
Postat av: Lina

Hej, ja det tycker jag också och jag är förvånad över vad en del tycker om den. Den är verkligen toppen på alla sätt och vis! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback