Bloggtips

Blogg.se bråkade verkligen hela kvällen med mig igår. Inget gick att publicera, spara eller tidsinställa. Men tillslut kom gårdagens inlägg ut iallafall - bevisligen!
 
Jag har skrivit min blogg i många herrarns år nu. Den startades tydligen 30 decemvber 2005 och med en lång paus så lever den än idag. Det som känns mest roligt med att ha haft en blogg i såhär många år är att jag kan gå tillbaka flera år och läsa hur jag hade det då, se bilder och ta del av hur jag tänkte och kände i just det tillfället.


Min header förr i tiden.
 
Jag är också en person som uppskattar att läsa bloggar men till min förtret så handlar de flesta bloggar om "inspirationsbilder" och annat för de modeintresserade. Själv sitter jag här i min kjol från H&M för över 3 år sedan och känner att mode inte alls är mitt stora intresse. Istället söker jag mig till bloggare som bloggar från utlandet om deras liv och vad de upplever i sin nya vardagar. Tänkte tipsa om två av dem om det finns någon där ute som har samma intresse som jag.
 
http://emmapetzen.blogg.se/losangeles/
Detta är en blogg som ligger på aktiva-listan på blogg.se förstasida. Emma är aupair i Los Angeles och skriver mycket om hur hennes dagar ser ut.
 
http://lifeincairo.blogspot.se/
Malin har tagit steget och fyttat till Egypten. Känns detta bekant? ;-D Hon skriver en del om sitt liv i Cairo, om kulturskillnaden och allt omständigt som tillkommer i ett egyptiskt liv. Många gånger har jag skrattat gott åt hennes inlägg och jag kan nog inte annat än att känna igen mig i hur tokigt det kan bli när ens svenska hjärna möter det egyptiska livet.
 
Följer ni några utomlandsbloggar som ni vill tipsa om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback