Still blonde.. Or maybe I'm turning gray?

Igår var jag hos frisören och det var inte förän jag satt där i frsörstolen som jag bestämde mig. Eller egentligen så bestämde jag mig aldrig, jag bara nickade och höll med hon som skulle färga det och tur var väl det.
Alla som delade sin åsikt om min hårfärg har varit eniga - jag skulle stanna blond. Men själv var jag less på silvershampoo, frasigt hår och gula toner med enorm utväxt. Så lite förändring blev det iallafall.
 
Vi gjorde folieslingor i hela mitt hår och varvade de blonda slingorna med en varm och brun nyans. När alla hundratals slingor var gjorde så fick jag en nyansförändrargrej i håret som enligt frisören bara skulle mörka ned det lite och göra färgen kallare. Den skulle vara så skonsam och mild men samtidigt stank det av kemikalier och överallt i hårbotten stack det till. Så hur skonsamt det nu än var så kändes det som något otroligt starkt. Efter det fick jag ännu en nyansförändrare och tillslut blev jag klar, efter 3-4 timmar!
 
 
Var orolig när hon torkade det eftersom det både såg astråkigt och grått ut. Men ju mer och mer hår som torkade så såg det faktiskt bara bättre och bättre ut. Ska försöka ta en bättre bild senare eftersom denna bild inte gör färgen rättvisa. Om jag ska försöka förklara den så är den både blond och brun och samtidigt väldigt grå. Hur som helst är den superfin och jag är för en gångs skull nöjd!
 

 
As you all know, yesterday I went to the hairdresser to change the color of my hair. I couldn't really decide and in the end it depended on the hairdresser. She had some ideas and I was willing to let her try them out on my hair. I asked everybody here on my blog which color I should have and all of you thought that blond was my cup of tea. So I'm pretty glad we stayed with the light and cold color that I have right now.

Now i would describe my color as some kind of blond or brown and at the same time very cold, grey and light. Anyway. I love it! The picture i uploaded doesn't make the color justice. So I will try to get a new and better one later.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det ser superfint ut!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback