Sista veckan med min Totoro

Detta är min sista vecka med Totoro. Det känns helt sjukt och faktiskt inte alls trevligt. Börjat intala mig att jag faktiskt inte är allergisk mot han och att lämna bort han är helt fel beslut. Fattar inte hur jag ska kunna leva utan min gullegris. Kommer han klara sig utan mig och kunna stå på egna ben?
 
Minns när vi köpte honom. Tanken var att jag och min dåvarande ville köpa en norsk skogskatt eller en maine coon katt att ha tillsammans i vår nya fina lägenhet i Umeå. Minns vi ringde in på några katter innan vi fann Totoro och alla var de tingade. Tillslut, mitt under en middagslagning så satt jag och kollade blocket och denna fantastiska lilla bild kom upp.
 
 
Han i mitten var ju minst sagt en ståtlig liten kisse och vi slängde oss på telefonen och ringde. Den dagen köpte vi älskade lilla Totoro för 200 kronor (inklusive hemkörning). Detta var 2007 och nu har många år gått. Min lilla bebis har växt från kattunge till den ståtliga karl han är idag.





Till helgen flyttar han troligen till sitt nya boende om allt går som det ska. På ett sätt hoppas jag att Totoro skulle stanna med mig för alltid men någonstans vet jag att det är oundvikligt det som sker. Både med tanke flytten och med den allergi som jag nu kämpat med i över ett år. Jag vet att han kommer till en bra plats där han kommer bli lika älskad som han är av mig. Och det glädjer mig så otroligt!
 

 


This is my last week with my beloved cat Totoro. It feels so sad to think about that I will only have him with me for around one more week. Or actually, its for four days! Four days left with my prince that I lived with for alot of years now.

I remember when I bought him. It was 2007 and I've been searching for a cat to buy for a while. I wanted a cat with long hair and just of a sudden Totoros picture came up on a Swedish site called Blocket. He was perfect and he was mine!

Now I had him for around five years and and I have seen him grow from a small kitten to the beautiful cat he is today. I really don't want to think about our separation because deep inside I'm hoping it will not happened. But at the same time it will. I'm allergic and with my move to Egypt it's impossible to have him...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Totoro <3

2012-08-07 @ 20:03:09
Postat av: Ramona

Naw! Han kommer få det bra! :)

2012-08-07 @ 21:44:43
Postat av: Ramona

Naw! Han kommer få det bra! :)

2012-08-07 @ 21:44:44
Postat av: Emelie

Åh va jobbigt! :( Men han kommer få det bra :)

2012-08-07 @ 21:47:56
Postat av: Irene

Det gör ont att läsa det här..! Men han kommer garanterat få ett bra hem med mycket kärlek! Men det ni har, det kan ingen ta ifrån er. Och trots att ni kommer ha långt mellan er, så kan jag nästan lova dig att han kommer minnas dig den dagen du kommer hem och hälsar på honom!

2012-08-07 @ 21:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback