One day left

Nu är det bara en dag kvar sen är äventyret igång. Om 24 timmar börjar min resa från Örnsköldsvik, mot umeå för att sedan landa i Stockholm och bege mig ut i vida världen med slutdestination Egypten. Tänka sig så konstigt livet ter sig ibland.
 
Den 22 mars detta år valde jag och Sandra att bege oss på en spontan resa till Egypten. Det hade varit en stor dröm för oss båda att komma till detta sagolika land med så mycket historia, så många sevärdheter och även ett av världens underverk! Mycket mindre visste vi då att denna resa skulle vara långt ifrån våra vanliga resor som vi gjort tidigare.
 
Egentligen vet jag inte vad som hände när vi bestämde oss att tacka ja till erbjudandet att följa med guiden Ahmed som var med oss på vår snorkeltur i Sharm El Naga. Han skulle visa oss en resturang inne i staden och av något helt outgrundlig anledning tackade vi ja till lite sällskap. Kanske var det bristen på mod att ge oss ut ensam på de Egyptiska gatorna eller så var det bara att de Egyptier vi hade mött på tidigare utflykter verkade så trevliga, vem vet.
 
Efter vi tackade ja till den kvällen där vi faktiskt aldrig kom till någon resturang utan hamnade utanför en shop och rökte shisha istället med Ahmed och hans vän Islam så valde vi att vara mer öppna mot folket där. Nästa person som vi skulle träffa blev då Mido. Vi satt på ett café och pratade medan han fixade en DVDfilm till oss från vår snorkeltur som vi varit på. Lite visste jag då att jag skulle bara några månader senare flytta för att bo tillsammans med just honom.
 

The first time we met
 
Men han snurrade verkligen min värld på plats. Låter kanske klyshigt och töntigt. Men någonstans såg han faktiskt vem jag var och han märkte tydligt att jag hade alla dessa fasader uppe för att ge sken av en glad, supersocial och sprallig blond tjej. Men jag antar att han kom in på djupet. På denna väg så växte ett intresse till kärlek och nu till ett samboskap i ett nytt land. Vissa människor kanske tycker jag är helt ute och cyklar då jag ger mig in på detta efter så kort tid. Andra kanske tycker det är enbart galenskap. Men vet ni vad? Jag bryr mig inte. Jag är lyckligare än på länge och stolt över att jag faktiskt funnit kärleken efter så många år med tankar om att gräset troligen är grönare på andra sidan. Mitt gräs är grönt och här vill jag stanna.
 
 

 
One day left and then the adventure will begin. Just 24 more hours and I will start my journey from Örnsköldsvik, to Umeå and then fly to Stockholm and start to travel out in the world with my final destination - Egypt! Isn't it amazing what the life will bring to us?

On march 22 I traveled with my friend Sandra to Egypt. It was a long time dream for both of us to see this historical country with all this mysterious and fantastic things to visit. The trip wasn't perfectly planned because we booked the flight very spontaneously. And little did we know that just that trip would be alot different from the other ones that we have done before.

I don't know why we said yes to go with our guide from the Sharm El Naga trip to visit a nice fishrestaurant but somehow we did. This is not near how me and Sandra act when we are travelling. Usually we don't talk to anyone and little less hang out with them on the evening but something made us feel that brave to really say yes to meet him up later.

We never ended up on that restaurant. Instead we sat outside Ahmeds friends shop and smoked shisha and just watched the Egyptian life happen in the streets. And after that evening we felt more safe and said yes to meet another person - Mido.

We sat at a café and talked while he burned a copy of an DVD from the snorkel-trip that we went to earlier. Isn't it amazing that in just 24 hours I will start my journey to live with him? But he really turned my life to a good side and I couldn't hide anything from him. He saw me for the girl that I am and he really looked pass all that bubbly, blonde personality that I usually show off. I know some of you out there think I'm crazy for moving to him after just a few months but really, I don't care about that. He makes me happy. After so many years thinking that the grass is greener on the other side I finally look at my own grass and feel that it's so much brighter that everybody else. I finally found the person I love and soon I will be with him.

Kommentarer
Postat av: moster

Ska moster se till att morsan har något värmande till dig då kommer tbx för att hämta julklapparna? Mamsen tar ju sån tid på sig innan garnnystanet är en färdig sock! Du vet ju att december kan vara kall och ruggig men ändå värmande. Om du vill ha detta värmande välkomstpaket utgår jag att du har en standardstorlek :)

2012-08-23 @ 20:03:39
Postat av: Sandra

Good for u! :D

2012-08-23 @ 20:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback