movement

Oj, så mycket som sker just nu. Har den senaste tiden varit i full gång med en massa tråkiga, jobbiga, spännande och minst sagt roliga beslut. Ena stunden känns det som om jag gör något helt galet och andra gånger känner jag mig som värsta Svensson. Som att det som sker just nu inte är så stort som det vissa dagar verkar. Men det är stort och det är nu, de senaste dagarna som jag hunnit märka förändringen. Jag flyttar verkligen!
 

 
Jag har under den senaste veckan haft en inneboende - min mamma. Mysigt, tänker nog vissa. Asjobbigt, tänker nog de flesta. Måste medge att det har varit lite av båda. Är man van att bo ensam så blir förändringen att bo med någon ganska stor. Att sedan buntas ihop med mamma förbättrar inte saken. Men måste säga att det har gått fint och jag har fått en massa hjälp av henne med flyttpackning och grejer. Sen har det varit riktigt mysigt när vi suttit i soffan om kvällarna som två gamla tanter och stickat samtidigt som vi sneglat på Allsången.
 
 
Totoro har blivit stor nog och flyttat ifrån hemmåt också. Iallafall vill jag låtsas att det är det som skett med min bebis till katt. Men egentligen har han flyttat till KusinVitamin och verkar trivas jättebra! Det känns så skönt att det löste sig för honom och att jag känner mig trygg med personen som nu har hand om mitt hjärteskrutt.
 
 
Om mindre än en vecka flyttar jag iväg. Sitter ofta och funderar på vad som kommer ske då, hur vi kommer bo, vart vi kommer bosätta oss och allt annat som kan komma ett nytt samboförhållande till. Jag flyttar faktiskt bara inte till ett nytt land, jag flyttar även ihop med min pojkvän. Ett steg som känns enormt stort att ta med tanke på att vi bara känt varandra sedan mars. Men är man kär så är man och jag vill inget annat än att få vara nära honom. Det är svårt med de Xantal tusen milen som nu skiljer oss åt. Men om mindre än en vecka blir jag Anni, invandrare, sambo och "svegyptian"
 

Movement, that word describe my life perfectly right now. My life has lately been occupied with all kinds of boring, hard, exciting and happy things to do. Sometimes it feels like I do something completely crazy and other times it feels like I'm living the normal Swedish life, doing what Swedish people always do. I mean that some days its feels like all the things that's happening in my life right now isn't that big that it sometimes feels. But recently I started to feel all the things that's really happening - I'm moving!

The last week I had a lodger in my apartment - my mum! Cosy, might some of you think. Horrible might the rest think. And I can tell you that it is alittle bit of both! I lived alone for a long time not and to suddenly start living with someone is hard. And when that someone is your mum it's even harder! But she has helped me alot and i couldn't have done it without her. And when the night has fallen and we sat on my sofa, each having its knitting, it was reality so nice.

Totoro has grown up and moved from his mummy = me! Atleast that feels good to say. He moved away to my cousin and is now living there whit her and her bunny. Even if its hard to give him away, it feels good to know that he lives with someone i trust and that i know will take care of him,
In less than one week I will move from Sweden to Egypt and to my love. I often sit and think about what will happen, how and where we will live. I'm not only moving from my country, I'm starting cohabitation with someone I love too. That's even bigger! So in less then one week I will be Anni, immigrant, sambo and "SwEgyptian"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback