Just a bad day..

Idag har varit en riktigt usel dag. När jag vaknade imorse så var det totalt grått och regnet öste utanför fönstret. Gick mot bussen som skulle ta mig till jobbet och kände att idag verkligen skulle bli en såndär jobbig dag. Allt har visserligen flytit på, jobbet gick bra och jag har inte känt mig som om jag sålt smöret och tappat pengarna. Men någonstans har jag känt mig sorgsen hela dagen.
 
Men det är mycket som sker just nu och jag märker att människor runt mig börjat förändra sitt glada sätt att prata om min flytt över till Egypten till ett mer sorgbetonad. Någonstans mitt i allt detta pendlar jag mellan himmel och helvete. Jag är verkligen överlycklig för att få vara med Mido igen men det är verkligen supersorgligt att ge upp allt som jag älskar här. Totoro står faktiskt högst upp på jobbig-listan. Han kan inte annat är att hoppa upp i knäet och kurra så börjar jag stortjuta!
 
 
Jag hoppas alla andra har haft en bra dag idag och att morgondagen kommer kännas lättare.
 

When I woke up this morning the day just felt gray and the rain was poring outside. I walked to the bus and just got that sudden feeling that this day will suck. And sure, it did! Work just went fine, I haven't hurt myself or done something bad. But I just feel so sad today.

Somewhere in the middle of everything that's happening I feel like im living in heaven and hell at the same time. Im so glad to be living with Mido soon but at the same time I hate the feeling of loosing my life here in Sweden. This life that i build, loved and sometimes hated, but it's still my life! One of the hardest things to loose is my cat. He just have to jump up on my knee and do his cute little sound and I'm crying as a baby.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är klart att andra känner sorg och att även du gör det. Du lämnar människor som älskar dig och din fina Totoro, men ni kommer att ses igen! Du kommer ju såklart att åka hem och hälsa på och de kan komma och hälsa på dig (kanske inte Totoro, men vänner och familj) :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback