Sommarplanering och sommarresa

Sommaren är på gång och det känns som en skön omväxling från vinterns mörka och kalla dagar. Har ännu inte vant mig med ljuset och att solen är uppe långt in på kvällarna. Det är inte längre mysigt att krypa under filten med tända ljus och en storteakopp men det byter jag gladligen ut mot sena grillkvällar och framtida nattdopp.

Som vanligt ska jag jobba under sommaren men till min stora chock börjar jag inte förän vid midsommar. Jag ska alltså gå och drälla fram till den 20 juni vilket gör mig galen! Redan nu klättrar jag på väggarna och jag behöver verkligen något att göra om dagarna. Annars blir det en obligatorisk sommarresa i augusti som jag verkligen längtar till. Vart jag och Sandra beger oss vet vi inte ännu men det verkar luta åt Turkiet. Har du varit där? Vad är dina upplevelser om landet?

Tråkiga är väl bara att det finns så många turister i detta land och jag är rädd för att det genuina i landet är borta sedan länge. Men samtidigt blir väl resan vad man gör den till. Vi behöver inte drälla på alla de svenska klubbarna och inte se längre än till stranden på dagarna. Turkiet verkar bjuda på stora naturupplevelser och en rik historia. Så jag tror att vi kan göra vår resa till något helt annat än de vanliga turkiet-resenärerna.

Men än så länge är inget inplanerat utan vi kommer vänta ytterligare några veckor till vi bokar och fastställer vår sommarresa. Ska du ut och resa i sommar?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har varit i Turkiet, och tycker det var jättefint! Var super nöjd med resan, var så otroligt vacker och fanns mycket att se :) Dock får ni vara beredda på om ni går och handlar så kommer det komma försäljare efter er och skriker efter er :P haha men alla behöver inte vara så, men där jag var så var det så :P och en del av dem kan även svenska :)



Kram

2011-05-27 @ 12:00:17
Postat av: Ramona

sommar gillar vi! :)



jaa jag ska resa, men vet inte heller vart :P haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback