Ett sista ögonblick

Sista utmaningsdagen i 30 dagar av sanningar och den ska tydligen handla om ett sista ögonblick. Titeln låter en aning dramatisk och frågan är om tanken är att jag ska skriva om ett random ögonblick eller mitt sista ögonblick i livet? Jag kör på det första alternativet men tänker ge mitt ögonblick en ny vinkel. Jag tänker alltså berätta om ett ögonblick som ännu inte har skett, ett ögonblick in i framtiden.

Jag börjar närma mig slutet på min utbildning och det känns helt klart spännande. Ett nytt liv kommer påbörjas och jag kommer inte längre vara Annica Lindqvist - studenten utan istället kommer jag vara Annica Lindqvist - examinerad socionom och blott 23 år gammal. Vuxenpoängen flödar helt klart in!

Jag vet att ni som följt min blogg sedan jag återupptog den i oktober 2008 har fått följa min tankar om att bli äldre, göra nya val i livet och försöka hitta vem jag är. Det har varit en del ånger och förtvivlan men samtidigt hoppas jag att ni sett en hel del vilja, motivation och drivkraft. Det är just den viljan, den motivationen och den drivkraften som kommer bära mig i framtiden och vart jag hamnar får vi se. Det enda jag vet är att jag är redo för utmaningen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är verkligen stol över att ha en dotter med så sunda tankar.

2011-03-27 @ 19:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback