Tillgänglig 24/7

Imorse när jag satt på jobbet fick jag en uppenbarelse som nästan gjorde att jag satte kaffet i halsen. Men jag fick plötsligt en sådan motivation att förändra något i mitt liv och jag visste redan vad! Skaffade som ni vet, nyligen en mobil som har allt; internet, spel, diverse sovprogram och annat skoj. På denna mobil finns ju även Facebook-appen som jag missbrukar. Jag skulle skämmas om någon räknade hur många gånger jag klickar på den ikonen på mobilen.

Så imorse bestämde jag mig utan vidare eftertanke att jag ska ta ett facebook uppehåll eftersom det helt klart har blivit för mycket! Jag måste inte alltid vara kontaktbar och jag behöver verkligen inte veta när och vilka av mina vänner som lagar middag, duschar eller gör något annat som intresseklubben gör glädjeskutt över att höra.

Så nu är min tanke offentlig och frågan är väl bara när jag ska börja. Funderar på att börja med en veckas uppehåll med start imorgon och sedan, om det går bra, uttöka min vecka till en månad. Så nu får vi se hur det går att hålla sig från att trycka på deta lilla F:et på mobilen. Önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Lunkan

Vi kan ha en tävling! Förloraren är en looser! Längst utan FB vinner?

2011-06-28 @ 23:31:12
Postat av: Annica Lindqvist

Bring it on!

Postat av: Lunkan

När börjar vi?

Imorgon klockan 00.00? Deal?

2011-06-28 @ 23:36:34
Postat av: Eric

Utan Facebook en vecka, ingen match. Utan internet en vekcka då kliar det i fingrarna. Inte om man är ute i skogen och inte kan komma åt internet men när man alltid har tillgång till det i fickan så är det jobbigt :) Lycka till!

2011-06-29 @ 00:25:22
URL: http://www.youtube.com/errcoify
Postat av: Sandra

Men hallå! Dummaste jag hört ever! ;) Hur ska ja kunna kontakta dig utan FB?!

2011-06-29 @ 07:38:07
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback