Kusadasi nästa!

Sommarresan är äntligen bokad för mig och Sandra. Att resa de två sista veckorna i augusti är den underbaraste tradition vi skapat måste jag säga!

Det var mycket om och men innan resan bokades och betalades. Vi ville komma iväg billigt i två veckor till ett varmt land med mycket sevärdheter. Eftersom Tunisien avverkades förra året så fick självklart det landet uteslutas från sökningarna. Vi hann då uppleva sahara, oaser, heliga platser och en gammal amfiteater. Vad väntar oss denna resa?

Tillslut fann vi vår resa. Två veckor till Kusadasi väntar den 23 augusti. Kusadasi ligger i Turkiet som jag annars känt mig lite emot. För mig har Turkiet fört tankarna till fulla tonåringar och kebabtallrikar i massor. Men vi söker oss utanför den självklara turistorterna och har möjligheten att uppleva ruiner från antikens grekland, borgar från medeltiden och vi hinner nog även med en resa över till den grekiska ön Samos!

Längtar redan och jag hoppas att denna resa kommer bli lika underbar, upptäckande och spännande som förra årets sommarresa!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Längtar som en tok! :D

Postat av: Ramona

Härligt! :)

2011-06-13 @ 15:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback