En termin kvar

När jag var liten gick jag på dagis, jag spenderade min låg- och mellanstadie tid på Sundskolan, högstadiet på Geneskolan och gymnasiet på Parkskolan. Påbörjade studier direkt efter studenten och började då läsa brottsofferkunskap som tätt följdes av lärarutbildningen som jag hoppade av och började istället socionomprogrammet.

Nu sitter jag här och har enbart 30 högskolepoäng kvar på min utbildning. Jag kommer alltså lämna skolans värld om en termin eftersom jag tar examen nu i januari. Det känns både spännande och förväntansfullt. Jag har aldrig gjort något annat än att studera så vad som väntar i mitt liv som examinerad socionom ger mig pirr i magen. Hur kommer det kännas att inte studera längre och inte behöva ta mig till universitet varje dag? Hur kommer det kännas att ha ett jobb som man ska till varje dag? Hur kommer det kännas att få använda all den kunskap jag fått ta del av under alla mina år? Ja, just nu känns det helt klart spännande!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Efter en vecka saknar man tillbaka till skolan! haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback