Seminarium

Seminarium är något man inte kommer ifrån under tiden på Universitetet. Det är seminarium mest hela tiden och vissa blir bra och andra blir sämre. Idag var det de senare alternativet!

Att börja ett seminarium med att säga att alla de som är tysta kommer grillas under andra timmen kan jag se som lite diskutabelt. Vad försökte den lilla söta etikgumman med? Skrämma oss? Är det etiskt rätt att göra så? Hur som helst har skrämselpropaganda aldrig riktigt fungerat på mig utan hennes försök att få alla att prata gjorde bara att jag satte mig på tvären.

Att sedan inte hålla seminariumet till frågorna som vi skulle ha svarat på gjorde inte min inställning till henne bättre utan snarare blev jag bara förvirrad. Har jag läst rätt seminarium?

Hur som helst är det över nu och jag satt tyst hela tiden - med eller utan grillning! Nu ska jag återvända till min kära examinationsuppgift angående avhandling och forskning med herr Bryman innan motivationen tryter för mycket.


Kommentarer
Postat av: Sandra

haha.. Kul seminarium...

Postat av: Ramona

inte okej! vissa lärare borde inte va lärare!

2011-02-16 @ 17:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback