Det här saknar jag

Enligt 30 dagar av sanningar, utmaningen som jag fortfarande inte slutfört trots att 30 dagar redan har gått förbi för längesedan, så ska dag 28 beröra något jag saknar. Men vad saknar jag? Det finns mycket i livet som jag vill ha men jag skulle ändå inte påstå att jag saknar det. Jag skulle vilja ha en riktigt beach 2011-kropp, den stora kärleken, en ekonomi som tillåter resor och värme i lägenheten. Men är det jag vill ha samma sak som det jag saknar? Vad anser ni?

Nog att jag saknar den riktiga beach-kroppen men samtidigt, är det inte resan dit som gör att man stolt kan visa upp den? Nog att jag saknar den stora kärleken, men trots det skulle jag inte vilja att han stod här framför mig om jag skulle knäppa med mina magiska fingrar. Är det inte dejtandet, alla långa samtal, skratt och glädjen som gör att man vet att man hittat rätt? Nog att jag skulle vilja ha en ekonomi som tillät mig att resa vart jag vill, men är det inte just att man inte alltid kan resa som gör det så roligt när det väl sker? Nog att jag skulle vilja ha värme i min lägenhet men samtidigt är det mysigt att krypa under filten, tända ljusen och bara slappna av med en stor teakopp i knäet.

Kommentarer
Postat av: Ramona

ja det man vill ha, kan ju vara det man saknar, men man kan ju sakna mycket annat också, en person tex :)

Postat av: Sandra

Så filosofiskt.. :P

2011-02-25 @ 08:00:57
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/
Postat av: Ramona

Annica, nu tycker jag att det är på tiden att du börjat blogga igen! :P

2011-03-14 @ 17:55:38
URL: http://ramonahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback