Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag. Det nästan antas att man måste skriva ett inlägg om denna kommersiella dag och har man en stor kärlek ska inlägget vara tillägnat honom eller henne och är man singel ska man hylla att man slipper köpa alla små söta hjärtan och äta sliskigt godis. Så jag antar att jag kör på alternativ två.

Affärerna svämmar som vanligt över med ekologiska gelehjärtan, receptsidorna spyr ut "romantiska recept" och överallt på facebook ser man småhjärtan i folks statusuppdateringar. Hjälp! Ibland kan jag inte annat att glädjas över att jag är singel under sådana kommersiella högtider. Jag slipper köpa den fluffiga nallen, jag slipper låta godisskålarna svämma över med röda, slemmiga hjärtan som egentligen inte är vidare goda och jag slipper tänka på att den 14 feburari måste ånga av kärlek.

Istället fylls min dag med att arbeta på den examinerande uppgiften som ska vara klar på fredag. Kanske inte så mycket Alla hjärtans dag-anda men helt klart en vanlig måndag i en students liv. Dock handlar uppgiften om särboenderelationer mellan äldre kvinnor och män i Sverige, så kärleken finns ändå närvarande.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha ... :P Jag är också glad över att inte behöva fira.. hahah

Postat av: Ramona

haha, jag har också hållt på med examinerande uppgift idag :P

2011-02-14 @ 16:16:11
Postat av: Emelie

Vad kul att du hittade min blogg och att du dessutom gillar den! :) Och vad lustigt att du också gått media (i övik?), vilken årgång är du?



(Jag ser även att du gillar Svanprinsessan, det är en av mina favoriter sedan jag var liten också, haha!)

Postat av: Angelica & Emelie

Hej! Vill du vinna ett presentkort på 100kr på valfri affär? Var med och tävla på vår blogg! Allt du behöver göra är att gilla en kommentar, det tar bara tre sekunder :)

http://eaamw.blogg.se/

2011-02-14 @ 19:23:21
URL: http://eaamw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback