Reseöversikt

Mindre än två veckor kvar och äntligen tar jag tar i reseöversikten för årets sommarresa med Sandra. Som ni vet kommer vi åka till (den okända staden) Kusadasi. Vi börjar resan på kvällen den 22/8 då vi tar Ybuss mot Stockholm under natten. Minns när vi for förra året, även då tog vi bussen ner och den natten var mardrömslik. Ingen sömn, total dimma ute, när man försökte blunda så kör busschaffören på de vita sträcken på vägen så hela bussen skakar och väl i Tönnebrö var det dags för toabesök. Får mig den stora fina handikapp-toaletten och när jag sitter där ensam inne på den stora toaletten ser jag världens största tusenfoting kommer springandes rakt emot mig! Där stirrade jag verkligen skräcken i vitögat.

Vi kommer ner till Stockholm tidigt på morgonen och vårt plan går redan 06.45 mot Izmirs flygplats. Detta resulterar i att vi landar redan vid halv tolv på dagen vilket kommer kännas konstigt. Jag har alltid landat på kvällen så man har bara gått och lagt sig när man kommit in på hotellet.


Vårat hotell med utsikt över Kusadasi


Hemresan sker den 6/9 klockan 12.35 och vi landar på arlanda klockan strax innan halv fyra. Blir skönt att anlända i Sverige "normal" tid tillskillnad mot Tunisienresan förra året. Då landade vi på arlanda någongång mitt i natten och det var en lång väntan till flyget skulle ta oss till Umeå. Denna gång flyger vi från arlanda 17.30 och kommer hem i perfekt tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback