Kusadasi

Mindre än en månad kvar till sommarens resa som tar mig och min partner in crime Sandra till Turkiet och staden Kusadasi. Känns spännande och förväntansfullt då förhoppningarna är höga. Att en resa till Turkiet kommer slå förra årets resa till Tunisien har jag svårt att tro. Tunisien bjöd på dromedarridning i Saharaöknen, billig shopping och underbara minnen för livet. Hur kommer Turkiet kunna stå upp mot allt underbart vi fick uppleva i Tunsien?

Det känns hur som helst skönt att få ta sig utomlands en sväng efter en hel sommar med jobb. Har samkört två olika jobb inom socialpsykiatrin som boendehandledare och måste säga att känner att det är något nytt jag gett mig in på. Har lärt mig en massa nytt och träffat en massa nya underbara människor och ställts inför utmaningar som jag lyckats att lösa. Så måste säga att jag är befogad att få lägga ut mig på en solstol eller uppleva historiens vindslag i solen om ca. 3 veckor.

Jag har dock inte lyckats hitta en enda människa som åkt till Kusadasi ännu trots att jag sökt med ljus och lykta under hela sommaren. Varför reser folk inte dit medan det svärmar av svenskar i marmaris, alanya, antalya osv? Varför inte slita sig loss från det svenska turkiet och slå sig ner i två veckor i en stad som kantas av historier om pirater och bibliska personer?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Längtar! :D

Postat av: Ramona

Ni får bli de första som reser dit då kanske ;) Ni får det säkert toppenbra där också! :)

2011-08-03 @ 21:06:26
URL: http://ramonahoglund.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback