Tillbaka i vardagen

Välkommen tillbaka i vardagen. Jag har nu varit hemma i fyra dagar, sen i söndags alltså! Dock har så mycket nytt skett att bloggen fick hamna i andra hand. Kom hem från Tunisien och mådde inte alls något vidare under söndagen. Men när jag väl kommit hem till lägenheten, fått mat i magen och vatten att dricka mådde jag genast mycket bättre. Det var nog bara min kropp som var helt slut.

På tal om lägenheten så bor jag nu också i en helt ny stad och i en helt ny lägenhet förstås. Stor omställning alltså! Kom hem till lägenheten och allt var inte ens uppackat. Så från att ha levt i en resväska under två veckor började jag istället leva i flyttkartonger. Något som jag börjar få ordning på nu.

På måndagen (dagen efter vi kommit hem alltså) var det dags för terminsstart också. Jag skulle dock inte längre tillbaka till skolan utan ut till min praktikplats på Stennäs Behandlingshem. Efter fyra dagar där kan jag meddela att det är MYCKET intressant! Kan redan känna att på dessa fyra dagar har jag lärt mig massa nytt om missbruksproblematiken.


Från härlig värme till kalla Sverige! En skillnad på nästan 30 grader.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men vilken fin sjal!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback