Första helgen i Umeå

Min första helg i Umeå är nu gjord. Känns faktiskt riktigt bra att bo här uppe nu. Vet inte om det är att min boyta ökat drastiskt jämnfört med lådan jag bodde i i Övik eller att det bara är rätt att bo här. Men bra, det känns det iallafall!

I fredags övertalade Elin mig att följa med dem och spela bowling. Förstår mig inte alls på denna sport. Vad är vitsen med att kasta ett klot på några pinnar långt där borta? Och hålen i klotet är alltid förstora eller försmå. Finns aldrig någon som är just lagom. Hur som helst förlorade jag första gången och andra gången kom jag näst sist. Jag och Elin turades alltså om att komma sist. Men roligt hade vi iallafall!

I lördags blev det utgång. Jag och Elin hade pratat om middag och bio men planerna ändrades och på schemat stod det utgång istället. Först blev vi bjudna på middag hos Erik vilket var trevligt. Mycket god mat och roligt sällskap. Hoppas på fler sådana kvällar faktiskt. Middagen slutade i vitchokladshottar i kinderäggshalvor. Låter kanske helt knäppt men det funkade bra. Dock kunde inte jag få in hela kinderägget i munnen vilket försvårade allt en aning.

Efter åkte vi iväg på förfesten där vi mötte några av tjejerna som var med i Indien. Riktigt roligt att få träffa dem igen. Jag har inte träffat dem sedan vi befann oss där i Indien i värmen. Blev en hel del skratt och tokigheter innan vi for ut på schkarinska. Där var det kanske inte min musiksmak men vi stod ändå och dansade ett bra tag vilket känns i mina ben idag. När blev jag så otränad egentligen att lite dans i högklackat ger träningsvärk?

 
Jag innan utgång. Ringen är från Tunisien - lovely!
Andra bilden är från idag när jag vaknat. Osminkad och risig i håret.

Kommentarer
Postat av: Ramona

pigg brud! ;)

2010-09-06 @ 09:29:44
Postat av: Sandra

Lät ju himla gott de där choklad shottarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback