Arbetat mig upp från golvet

Ja, bokstavligt talat alltså. Fick äntligen min fina soffa! Underbart! Nu har jag ett riktigt vardagsrum igen med sittplats och allt vad det innebär. Tidigare har jag bara suttit på min Rusta-Rya matta och några kuddar. Väldigt orientaliskt alltså. Men nu är det slut på det och mitt vardagsrum har fått en riktigt svensk soffa - Ektorp från IKEA.

Två unga killar (skulle gissa att de var yngre än mig?) konkade upp på mina kartonger. Dock hade de riktigt svårt att hitta min lägenhet då jag spejade på dem ett bra tag medan de stod nere på gården och kliade sig i huvudet och undrade vart de skulle. Tillslut hittade de iallafall min dörr och släppte av kartongerna.

Soffan vägde nästan 100 kilo vilket var helt galet. Trodde jag skulle klara att bygga ihop den själv men insåg snabbt att jag behövde någon som hjälpte mig att lyfta ut den ur kartongen. Hittade då Max (granne och fd klasskompis) ute på gården så han fick snabbt springa in och hjälpa mig innan han for iväg. Trodde att så fort den kommit ut ur kartogen så skulle det gå lätt men icke. Den var fortfarande tung och otyplig. Men efter mycket om och men har den och en sittpuff kommit på plats.

 

Kommentarer
Postat av: Ramona

Fint Annica! :)

2010-09-29 @ 19:10:14
Postat av: Jenny

Riktigt snyggt, imorgon så får jag komma och kiika :D

2010-10-01 @ 07:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback