16 Aug - Snövit och de 7 dvärgarna?

Andra dagen i Tunisien. Kom ihåg att det redan då kändes som om vi varit där i nästan en vecka. Man tittade förundrande på alla "nya" turister och tyckte själv att man hade stenkoll på läget. Vet inte varför det var så men kanske var det för att Tunisien motsvarade mina förväntningar (bra som dåliga).

 

Frukosten åt vi lite tidigare än vanligt och det resulterade i att det enbart var jag och Sandra och två andra familjer inne i bufférummet på femte våningen där frukosten serverades. Det kom tidigt fram en kille till vårt bord som frågade om jag och Sandra var syskon (den frågan fick vi nästan 100 gånger om dagen!) "aw, you have the same face!". Han var också chockad över Sandras vita hudfärg och undrade vart hon gömt de sju små männen. Först fattade jag ingenting av vad han menade men sedan slog det mig att han tyckte att Sandra var snövit och att de sju dvärgarna saknades. Efter det började han berätta för mig hur vacker jag var och att jag log med mina ögon. "You smile with your eyes, lovley." Tyra Banks hade varit stolt! Han försökte få till en dejt över en kaffe och förundrades över att man var singel. Kändes lite som att det var en dödssynd att vara singel i Tunisien, det var liksom helt oförståeligt. Visserligen var inte Tunisierna sena på att offra sig till att bli min pojkvän.

 
 

Vi skulle försöka hitta till fritidsresors kontor denna dag och vi gick en himla omväg. Jag antar att vi fick se den mindre turistiga delen av Sousse som på många sätt liknade Indien (Ja, fast utan alla kor och getter). Vi kom iallafall fram till kontoret efter en lång promenad och bokade då stadsturen och saharaturen som de erbjöd.


 


Vi kom tillbaka till hotellet efter ett tag och valde att slappna av vid poolen. Vi blev inte där så länge då både jag och Sandra hade svårt att slappna av. Man var fortfarande stressad av tempot hemma i Sverige. Middagen åts vid samma sportresturang som dagen innan. Denna kväll fick vi dock besök av en katt som jag matade med fiskpinnar. Det tyckte katten var mumma!

Kommentarer
Postat av: Sandra

De var ju trevligt med en extra låång promenad eller inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback