14 aug - resan utomlands

Som jag skrev i inlägget tidigare kom vi fram till Stockholm halv sex på morgonen så jag kan lova er att det inte fanns mycket att göra vid denna tidpunkt. Solen hade kommit upp och man kände att det skulle komma att bli en varm dag i huvudstaden. Dock fick iallafall jag lov att ha på mig reseoutfiten när allt annat var vakuumpackat i den stora väskan. Så jag fick alltså gå omkring med hemska kläder i överklassiga Stockholm - staden som man inte springer runt i mjukis och röda foppisar i.

Jag och Sandra valde iallafall att låsa in våra grejer och ta oss ut på stan i sökandet på en gratistoalett (något som lyser med sin frånvaro). Dock hamnade vi snabbt vid slottet och gamla stan vilket var mysigt. Tyvär var inte ett enda litet café öppet heller så vi fick faktiskt bara strosa runt och kolla in alla stressade stockholmar som skulle till jobbet.

 
 
 

Kom snabbt på denna morgon att stockholm är ingenting för mig. Allt kostar pengar och inte en människa kan kosta på ett leende. Fastän man själv står där på andra sidan disken och ska fråga något medan man ler som en smilfink så ser kvinnan i kostymklädsel lika tråkig och stel ut. Snacka om att de skulle behöva slappna av lite och våga visa sig mänsklig! Det är okej att le!

Halv sex på kvällen var det dags för vårat flyg att lyfta och bege sig mot varma och trevliga Tunisien. En resa som jag trodde mig skulle bli kort och bra men ack så fel jag hade. Resan skulle enbart ta tre timmar och 50 minuter vilket i sig inte är så lång restid. Men under hela denna tid uppfattade jag att planet guppade, skakade och försökte med alla medel att störta. Det var mycket turbulens i luften och för en lika flygrädd som jag så var det pina och pest vill jag lova! Trodde många gånger att vi höll på störta.

Vi landade på Enfidha flygplats runt nio tiden på kvällen och då var det fortfarande 28 grader varmt. Det var riktigt härligt att komma ut i den värmen då jag suttitoch frysit och kallsvettats under hela flygresan. Vi hoppade på buss 13 som skulle ta oss till vårat hotell och allt kändes sådär nytt och spännande. När vi kom in i Sousse kunde vi se fullproppade caféen, uteliv och palmer runtomkring.

Vi gick in på vårat hotell Kaiser och väntade på att få vårat rum. Självklart fick vi rum 113 vilket bevisar att talet 13 var återkommande på vår resa (vi började resan den 13de, åkte på buss 13 och fick rum 113). Dock var detta bara början på talet 13 varande i våran resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback