Julkonsert

På söndag är det advent och idag har jag verkligen försökt få lite stämning. Snön har fallit hela dagen här i Umeå och det är helt galet mycket snö på marken! Det är riktigt fint när det blir sådär vitt och härligt.



Kvällen spenderades faktiskt i stadskyrkan här i Umeå. Hör och häpna! Senast jag var inne i en kyrka var nog på min älskade farmors begravning och det var några år sedan. Men denna kväll nalkades det julkonsert med en av Umeås alla körer så vi var ett litet tjejgäng som valde att gå.

Det är något som är så fridfullt med kyrkor, något som faktiskt är väldigt vackert. Vet inte om det är stämningen eller om det är något så symboliskt med kyrkan som gör den liktydlig med kärlek, delaktighet och vänskap. Iallafall så satt jag och Sandra där absolut längst fram i kyrkan i väntan på att kören skulle komma in.



Plötsligt hör man en massa sång och alla svart, vit och rödklädda sångfåglar kommer in och tillslut även körledaren. Det var han som gjorde det hela intressant. Sådär lite smått skäggig, i moderiktig halsduk och en kostym. Han hade stil och var riktigt snygg om det inte vore för att kostymen han valt till kvällens ära var lite för tight!



När blev det okej för killar att ha på sig byxor som är tightare än mina? Om jag minns rätt så blev det aldrig okej! När man dock försökte fokusera på annat än de tighta byxorna och den överdrivna hållningen så var han en riktig fröjd för ögat.

Ska nu inte glömma bort kören som vi faktiskt var där för. De var duktiga och låtarna gav väl lite julkänsla men inte alls så pass mycket som jag hade hoppats. Men det var ändå trevligt och nu har jag varit på min absolut fösta julkonsert i en kryka. Det ska vara en första gång för allt!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ang. strumpbyxorna: jag har köpt mina på indiska.

Postat av: Kristin

Kika in på min blogg :D var med i tävlingen jag har anordnat tsm med min sponsor dunken! :D

2010-11-27 @ 03:27:56
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja han var ju en fröjd för ögat.. Mycket trevligt... :P

2010-11-27 @ 09:08:20
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: Jamen eller hur! känns som att många tror att ett ideal att sträva efter är att alltid vara lycklig, att aldrig ha ngn dålig dag. Jag tycker ärligt att man kan känna från många bloggar att de försöker få läsarna att TRO att de är så otroligt lyckliga nonstop. Men för mig är det verkligen inte mänskligt och inget ideal jag skulle sätta upp för miog själv

2010-11-27 @ 09:26:52
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: haah nej inte alls! tkr det är bra att man inser att livet inte alltid är en dans på rosor, men det är sant som du säger, om man mår dåligt och någon frågar hur det är säger man oftast : bra :), antagligen skulle personen som frågade hur det var bli galet chockad om man skulle bröaj storböla och berätta hur det egentligen låg till:P

2010-11-27 @ 12:13:46
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: jenny

åhh älskar fina kyrkor :D

2010-11-27 @ 17:46:13
URL: http://pennysplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback