Scott Pilgrim VS. The world

Bio, bio, bio! Jag får aldrig nog ska ni veta. Flera biobesök ligger fortfarande på väntlistan att få komma ut på bloggen men har varken haft tid eller lust till att sitta och rescensera. Men tänkte ta mig an det senaste biobesöket då jag såg Scott Pilgrim VS. The world.

Michael Cera, måste jag säga mer? Denna helt underbara skådespelare tar mig alltid med storm. Han har en töntig charm och genom att sätta han i otroligt töntiga actionscener så förstår ni väl resultatet? Underbart! Vi får följa med Scott Pilgrim, basist i torontobandet sex bob-ombs som möter det mystiska Ramona och faller snabbt för denna hårfärgsbytande-tjej. Men för att kunna få Ramona måste han först vinna över hennes sju onda ex. Låter heltöntigt? Ja, men samtidigt är det helt underbart.

Filmen är väldigt inspirerad av tvspel och serier vilket genomsyrar varje scen. Nörden som bor inom oss får sig lite extra bränsle efter man sett denna film. Man kan inte låta bli att lämna biosalongen med ett leende. Michael Ceras charm och alla TVspelsliknande effekter gör upp för det annars ganska händelselösa manuset och om ni frågar mig, räddar filmen! Är man sugen på en film med mycket action, handling och explosioner så bör man kanske inte se den men är man som mig och älskar det där lilla extra töntiga, TVspel och självklart filmer med Cera så bör man masa sig iväg till bion!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Den ville jag ju också se!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback