Mitt hopp

Hopp - det sista som lämnar människan sägs det? Och det kan jag förstå. Tycker faktiskt att detta tema mycket liknar temat min tro då tro och hopp för mig är ganska sammankopplat. Vågar jag inte tro så vågar jag kanske inte heller hoppas?

Så vad har jag för hopp? Jag hoppas att jag kommer lyckas i livet, jag hoppas att man får fler än två stora kärlekar och jag hoppas att jag alltid ska vara omringad av människor jag älskar. Jag hoppas att de ska må bra och vara friska och jag hoppas att även jag får vara det.

Såklart finns det mycket man har hopp om. Utan hopp, hur orkar man fortsätta att leva? Hur klarar man sig då ur svåra situationer? Som ni ser på min blogg så går den under mottot Genom svårigheter, mot stjärnorna. Ett motto som jag faktiskt försöker leva efter och det betyder för mig att man måste våga tro och hoppas att saker och ting kan bli bättre. Att när livet känns som mörkast så kommer snart solskenet igen. För mig har detta med hopp att göra - hopp om en ljusare morgondag...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tro, hopp och kärlek!!! :P

Postat av: Cecilia

Vad bra skrivet! Mycket kloka ord från en lika klok människa.

2010-11-27 @ 00:09:16
URL: http://hemmahosjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback