Min tro

Tro kan ha med så mycket att göra. Tron på jultomten eller på en Högre makt? Tron på att tandfen är den som lägger tian i den lilla glasskålen i skåpet där du dagen innan la din mjölktand? Ja, man kan tro på många saker och jag tänker här nu dela med mig av vad jag tror på.

Jag tror på mig själv, visst låter det tillgjort? Men det är helt sant! Jag tror att jag kan bara jag vill! Jag tror att tron på sig själv måste vara starkare än din tro på en Högre makt för att du ska kunna åstakomma något. Sedan om du tror att du kan för att din högre makt hjälper dig så är det okej, så länge du riktar din tro inom dig själv!

Jag tror att människan till grunden är god och gör sina val efter detta. I min värld vill ingen i grunden skada någon annan men självklart kan relationer och miljö spela in i människans svåra val och göra att hon ibland väljer fel vägar och gör sådant hon inte är stolt för.

Någon Högre makt har jag själv inte kommit underfund med utan jag tror att denna makt ligger i oss själva. En makt som gör att vi kan, vi vågar och vi ska! Genom att vi alla har makten inom oss så kan vi själva även välja när vi ska använda den. Vi kan förändra våra liv bara vi vill och bara vi vågar att tro!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Låter bra Annica! Jag skulle vilja tro på mig själv lite mer. Du är väldigt inspirerande =)

Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Haha :) Idag ska jag jobba hela kvällen, vad ska du göra? Kramar :)

2010-11-26 @ 14:38:23
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback