Min man?

Dagens tema ska handla om min man och jag måste erkänna att någon sådan finns inte just nu. Om vi inte räknar katten förstås men jag tror inte ni är så sugna på att läsa ett helt inlägg om den lilla rackaren? Eller?

Det ironiska i allt detta är att det är 13 dagen på utmaningen, alltså 13:de temat som jag ska gå igenom. Och vad är då 13? Jo, ett oturstal! Kommer jag aldrig att finna kärleken igen? Är det därför detta tema hamnat på just denna dag? Kommer allt jag skriver att vändas emot mig? Som ni ser är jag lite vidskeplig ibland!

Men jag ska trotsa oturstalet och gå igenom för er vad jag söker hos en kille. Vart ska vi börja?

Säkert det absolut viktigaste för mig är att killen är på väg någonstans. Nu menar inte jag att han ska vara ute och promenera eller transportera sig från punkt A till punkt B. Nä, utan jag vill att han inte står och stampar i livet och inte vill gå vidare. Är han arbetslös så är det okej om han då aktivt försöker hitta ett jobb. Men folk som går hemma och dräller utan minsta tanke på jobb är Nej tack! Vet inte om det är för att man själv utbildar sig och försöker komma någonstans eller om det bara är jag. Men just denna punkt har blivit viktigare och viktigare för mig för varje år.

Självklart vill jag kunna vara mig själv med honom. Jag vill kunna handla helt spontant i hans närhet utan att frukta vad han skulle tänka. Jag är själv väldigt spontan och ibland lite för spontan att jag själv inte riktigt hinner med vad jag håller på med. Då behöver jag någon som inte tittar snett och funderar på när öppettiderna på psyket är. Dock får han inte vara lika spontan och impulsiv som jag. Jag vet att jag ibland kan behöva lite tyglar och att jag har lätt att sväva ut i saker och ting. Jag behöver någon som kan hinna fånga mina skosnören igen och dra mig ner på jorden när jag försöker lyfta från marken.

Att han har ett intresse för resor är också viktigt för mig då detta är min nyfunna passion. Jag vill att han ska vara intresserad av att se nya kulturer, andra sätt att leva och att han vågar ta steget ut ibland - då gärna utanför charterorterna och ut i verkligheten.

Hans självförtroende är också mycket viktigt för mig. Jag behöver någon som vågar ta tag i saker, någon som vågar testa på något nytt och någon som vågar ta steget ut. jag behöver någon som jag kan känna mig trygg med och som kan ge mig lugn ibland när allt annat känns stormigt.



Jag antar att listan kan göras lång men måste erkänna att detta var riktigt svårt. Vad söker jag egentligen? De tidigare nämna sakerna är för mig det som är allra viktigast. Men sedan finns det en hel del saker jag skulle uppskatta hos min framtida mr. Right. Då både till utseende och till personlighet och egenskaper. Men hur roligt skulle det vara om jag helt och hållet hade en plan för hur han skulle vara?

Jag försöker faktiskt hålla dörrarna öppna för killarna där ute. Vem vet, kanske hamnar jag någon dag med en kille som faktiskt är arbetslös, lever i sin drömvärld, tycker om att stanna hemma och är kvinnan i vårt förhållande? Men måste erkänna att den mannen känns otroligt långt borta just nu!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket långt inlägg de där blev ändå! :P



Ja men man kan ju inte nöja sig med vad som helst!

Postat av: Ramona

haha, man skulle ju kunna göra en jättelång lista på vad man vill ha, om man får bestämma, men man får försöka att inte vara för kräsen, man är ju inte helt perfekt själv heller :) haha

2010-11-29 @ 20:47:14
Postat av: Solid snake

Jag förstår ditt resonemang, vem vet vad framtiden bär med sig? Mr right dyker nog upp när du minst anar det...

2010-11-30 @ 09:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback