Min dag

Att detta tema kom precis på denna dag är ganska komiskt. Jag har haft fullt upp hela dagen och eftersom jag ska tala sanning så är det väl bara att berätta allt. Låt alla korten komma ut på bordet nu, Annica!

Vaknade som vanligt vid sjutiden och tog en dusch, som vanligt på måndagmorgonen (Nej, jag duschar inte enbart på måndagar!). Kände mig ganska less på vardagen imorse och det var jobbigt att motivera sig till att göra sig klar för praktiken. Missförstå mig inte nu, jag älskar min praktikplats och jag älskar arbetet med missbruksbehandling men allt faller tillslut in i vardagen och blir en del av livet.

På praktiken var det lugnt. Vi arbetade lite på skoluppgifterna som vi har och svarade en del i telefonen. Även en hel del intressanta diskussioner kom upp och ämnen som idag har avverkats är återfall, beteenden och hur man tar till sig behandlingen eller inte. Det är så roligt att man kan se så stora förändringar hos klienterna på bara några veckor!

Spenderade eftermiddagen på stan och upptäckte att jag hade mindre pengar på kontot än vad jag hade tänkt så det är dags att flytta över storkosingen. Men som tur var räckte pengarna till en ansiktstvål och middag till mig. Gick själv på wayne's och hamnade vid ett bord bredvid två unga tjejer. De pratade konstant i en timme om en kille som de mött på krogen och dilemmat låg i att skicka SMS till han eller inte. Men herregud tjejer! Vill ni ha kontakt med honom så skicka, annars låt bli! Efter en timmes tjat om detta lämnade de dock caféet och det blev lugnt och skönt igen.

Fick möjligheten att vara på eftervården idag. Eftervården är det som sker efter den 5 veckor långa primärbehandlingen och pågår i cirka två år. Det var byggt lite som ett AAmöte. Vi satt alla i en soffa och alla började att berätta vad de heter och att de var nykter alkoholist och/eller drogfri narkoman. Själv blev presentationen; "Hej jag heter Annica och idag är jag också nykter!".

Det var väldigt intressant att få sitta där och lyssna på de olika historierna och berättelserna. Jag kan inte få nog av att höra om vardagen för en alkoholist/nykter alkoholist. Det är som en helt annan värld som öppnar sig framför mig, en värld som är långt bort från min egen uppfattning med helt skiljda problem från mina egna. Missbruk, visst finns det överallt och så även i min närhet. Men just missbrukarpersonligheten och de olika tankarna och hjärnspökerna de har är så långt ifrån min egen vardag. Just detta fascinerar mig!

Jag har äntligen kommit hem till min lägenhet och min katt. Sitter nu under mysfilten och tar igen skrivningen på bloggen innan det blir dags att knyta sig till sängen igen. Jag hoppas alla har haft en bra dag så hörs vi imorgon igen då temat är min bästa vän.


Kommentarer
Postat av: Sandra

De va då fullt upp! :P

Postat av: Ramona

Jag vill också vara med på AA-möten! Verkar vara så intressant! Jag vill prova att vara på din praktik några dagar! haha

2010-11-23 @ 08:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback