Kärlek ♥

Vad är kärlek? Hur tänkte jag när jag behöll detta tema i 30 dagar - 30 sanningar? Hur ska jag kunna svara på det? Men vi gör ett försök iallafall.

Kärlek för mig kan riktas mot både matriella ting, mot människor och självklart mot sig själv som säkert är den viktigaste formen av kärlek. Genom att känna kärleken och få möjligheten att älska sig själv så öppnar man också dörrarna mot omvärlden. För hur kan jag tillåta att någon älskar mig om jag själv inte kan det? Så därför tror jag att det är otroligt vikitgt för alla människor att aktivt arbeta med sig själv för att bli den man vill vara. Jag säger inte här att man ska spela roller utan att man ska försöka förstärka sina starka sidor och förbättra de sidor som man vill ska bli starkare.

Men man kan också känna kärlek till familj, vänner och djur och för mig är denna kärlek väldigt stark. Jag vet att jag ofta berättat för mina vänner och familj vad de betyder för mig men jag försöker ändå bli bättre på det. Jag tror att ett spontant "Du är underbar" väger mycket mer än att det sägs när det förväntas. Detta är något som jag tror att den svenska befolkningen i huvudtaget måste bli bättre på. Komplimanger kan förgylla en hel dag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du betyder <3

2010-11-22 @ 21:14:33
Postat av: Cecilia

Så sant, vi ger absolut förlite komplimanger till dom som betyder nått för oss. Jag ska försöka skärpa mig.

Postat av: Ramona

Bra skrivet! :) Jag håller med dig, vi borde alla bli bättre på det, man kan aldrig säga det för många gånger :) Du är en bland dom som jag aldrig vill förlora!

2010-11-23 @ 08:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback