Fullspäckad vecka

Tisdag. Redan två dagar har gått denna vecka och ytterligare fem dagar återstår. Är det något som jag lärt mig under mina veckor på Stennäs behandlingshem så är det att ta det lungt och leva en dag i taget. Allt måste inte ske på en gång och så är det faktiskt. Ingen blir väl lyckligare av att jag lever i framtiden? Eller? För jag kan ju bara lova för idag, vem vet vad som sker imorgon?

Men ändå är denna vecka fullspäckad. Imorgon väntar studiebesök på Renforsens behandlingshem i Vindeln. Ett behandlingshem med LVM placeringar och det ska bli intressant att se hur de bemöter alkoholism och droganvändning. Torsdag blir det en sväng till tingsrätten och det ska också bli spännande, fredag är det dags för utvecklingssamtal och på lördag blir det anhörighelg på praktikplatsen.

På anhörighelgerna arbetar man med alkoholistens/narkomanens anhöriga och medberoendet som ofta finns bland dem. Ofta har de anhöriga lika sjuka beteende som den aktiva missbrukaren så det ska bli intressant att se hur man arbetar med det och vad som faktiskt sker på dessa helger.

Men hoppas alla har en bra tisdagkväll så ska jag fortsätta att sitta och fascineras av deltagarna i bartenderskolan. Det är möjligt att det blir ett inlägg om det senare. Bjuder på en bild av mig själva (Ego-trip, I know!). Men tänkte att jag skulle visa hårfärgen efter jag färgade det för längesedan. Jag får nog inse att jag inte kan vara rödhårig. Färgen tvättades ur på två tvättar och nu är jag åter ljusbrun på huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback